Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AP Express med D-link 624?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

En god vän har två PC-burkar i ett trådlöst nätverk med en D-Link 624 som accesspunkt. Polaren använder iTunes och D-Links trådlösa nätverkskort i båda HP-burkarna.

När jag fått igång hans nätverk och berättade om AP Express blev han eld och lågor! Äntligen inga repade CD i B&0'n! Vågar han komplettera med en AP Express station och köra den i bef nätverk?

Det är inte möjligt att ersätta 624'an med en APE eftersom det inte finns telejack i närhet av hans stereo. Vännen ifråga är ingen fena på datorer, så det måste fungera utan problem. All input är tacksam!

Johan

Verkar väldigt komplicerat

Jag funderar på att köpa en Airport Express, men efter att ha läst igenom de trådar du refererat till har jag blivit tveksam (Tack för att du gav de länkarna - de var väldigt klargörande)

Mitt problem är följande. Vi bor i en villa där jag har mitt arbetsrum i källaren med en ApplePowerbook Titan, en av mina grabbar har sitt rum en trappa upp med en PC maskin, och den andre har sitt rum på övervåningen och också han kör med en PC. ( Jo de är svikare - för spelens skull)

I källaren vid min dator har vi en D-Link trådlös router DI-624+ kopplad till första telejacket. Jag har min Mac kopplad med ehernetkabel till routern, men de övriga datorerna är uppkopplade via det trådlösa nätverket.

Nu är problemet att den trådlösa överföringen ibland krånglar. Det verkar som om signalstyrkan är precis på gränsen och tillfälliga svackor gör att de plötsligt tappar kontakten med Internet. Den lösning vi diskuterat är att sätta upp en riktad antenn eller någon form av slavsändare i trappan upp till övervåningen.

Men så fick jag av kompis förslaget att istället skaffa en AirPort Express och sätta den i ett eluttag på övervåningen i närheten av stereon. På så sätt skulle vi vinna två saker. En förstärkning av signalen och dessutom möjlighet att köra musik från Itunes i stereon. Det lät väldigt bra, men nu har jag som sagt blivit tveksam.

Min fråga är nu - har någon erfarenhet av att koppla ihop en D-Link 624+ med AirPort Express utan att behöva konfigurera om portar etc (som jag varken har tid eller lust med)

Mvh Crister Skoglund

1
Bevaka tråden