Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DivX & Beige G3/300 + OS 9.2.2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-03 08:40

Är det bara att ge upp eller kan det tänkas fungera?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-03 09:24
  • Medlem
  • 2004-09-06 09:38

Det fungerade faktiskt. Om man kan stå ut med att det är ryckigt, ljudet kommer tio sekunder efter bilden, så fungerar det umärkt.

*Jag borde skaffa mig en modern dator!*

• Medlem
  • International user
  • 2004-09-06 11:32

Min kusin kör DivX på en G3 350 med OSX panther och det flyter faktiskt på alldeles utmärkt. Du kanske borde prova klocka upp din stackars G3 till 350 eller 400, det är väldigt enkelt och garantin lär väl vara förverkad vid det här laget ändå

Edit. oj såg att du kör en beige G3... Det är nog bara att lägga ned projektet...

Ursprungligen av Frans:

Det fungerade faktiskt. Om man kan stå ut med att det är ryckigt, ljudet kommer tio sekunder efter bilden, så fungerar det umärkt.

*Jag borde skaffa mig en modern dator!*

• Medlem
  • 2004-09-06 13:54
Ursprungligen av rhesus:

Edit. oj såg att du kör en beige G3... Det är nog bara att lägga ned projektet...

Hehe! Visst är det kul med gamla grejer?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-09-07 16:41
Ursprungligen av Frans:

Hehe! Visst är det kul med gamla grejer?

M h a Xpostfacto kan du installera Panther om du verkligen vill. Vet att det går att överklocka 233 och 266 G3:or men är inte säker på 300:an. "Borde" funka....

• Oregistrerad
  • 2004-09-07 16:52

beiga G3:an är grovt underskattat... tryck in ett schysst grafikkort... lite minne och den rullar på bra i vardagssituationer. Inget kraftmonster men det är kanske en självklarhet.
Med 10.2 installerat och mplayer som spelare så äter den istortsett alla videofiler ok.
i OS9 med 3ivx så kan man få de flesta filmer att funka också,... dock inte lika enkelt som med mplayer och osx.

Sedan använder du DivX doctor för classic. (http://doctor.3ivx.com) så kommer det rulla på.

1
Bevaka tråden