Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Produkt som saknas i Apples sortiment?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-03 16:10

Jag tycker helt enkelt att Apple har missat en grej i sitt sortiment.

Ett fickminne med USB-kontakt i ena ändan och en firewire i andra ändan. Helt i vit iPod-stil med graverad applelogga på den metallklädda undersidan. Storleksordningen 128, 256, 512 och 1GB flashminne.

Helt enkelt. Håller ni med mig?

Låter som en småtuff produkt. Fast det ska nästan dit nån mer finess också för att känns riktigt bra. Kanske att man kan använda den som bluetooth modul också eller liknande. Fast det är ju iofs lite onödigt om man redan har.

Varför ska Apple göra den?
Kan inte nåt annat företag fixa det?

Ett "USB"-minne med firewire kontakt är den bra idé!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-03 18:15

Apple säljer ju DVD-skivor att bränna på, iPod att lagra på, så varför inte en mindre billigare enhet att lagra på också? Den skulle nog sälja bra som ett komplement till köpta datorer från Apple Store:

Add USB/Firewire iMemory to your order:
iMemory 128MB $30
iMemory 256MB $60
iMemory 512MB $80
iMemory 1024MB $120

Just därför ska Apple göra den. Dessutom kommer den bli mycket snyggare än om någon annan kommer på idén med USB/Firewire först.

Ludvig: Bluetooth kräver att apparaten har ett batteri, vilket kanske gör den onödigt stor.

• Medlem
  • 2004-09-03 20:46

Jag tycker de borde sälja en Mobiltelefon med funktioner från PDA och iPod.

Jag tycker att Apple ska börja tillverka Newton's igen.

Ursprungligen av Elo:

Jag tycker att Apple ska börja tillverka Newton's igen.

En iNewton

• Medlem
  • 2004-09-03 21:26

...en helt flash-baserad mp3-spelare med radio och vanligt batteri.
(så att jag inte köper en iRiver iFP-795 - kan ju för övrigt funka
som fickminne också för den som det önskar)

Håller inte med - låt 3:e partstillverkarna hålla till med småkraffset och Apple med det stora och inovativa.

• Medlem
  • 2004-09-03 23:13

...förvisso kanske, men det vore fint om iTunes-synk fanns hos 3:e partstillverkarna.

En mediahub som samtidigt är en nätverkslagringserver skulle jag vilja ha från Apple. Det skulle vara en Cube-liknande skapelse som har gott om plats för interna hårddiskar (kanske nån raid-lösning), är ljudlös och har högkvalitativa utgångar för bild och ljud. Lite som en Shuttle-PC fast med Apples touch, dvs snyggare, enklare och bättre (och dyrare, skulle elaka tungor säga). Med fjärr, förstås. (Ska det vara riktigt bra ska det förstås vara en hårddiskvideoinspelare också med TV-tuner.)

Och så FM-radio i Pod förstås, det skulle många gilla.

Är det för vågat/dumt att sätta in DAB-radio i iPoden tycker ni?

Jag skulle vilja se något som var typ en ipod/ pda mer för hemmet.

Kunna styra sin musik från datorn, läsa mail, iphoto, filmer som är lagrade på sin "stationära" dator. Alltså något som är en länk mellan den stationära och sin tv, stereo, proejktor osv. Plus att man kan kolla sin adressbok i soffan, kolla mail - ja osv.

Den ska vara bra mycket mindre än en 12" pbook men ändå större än en ipod.

Nu finns det ipod mini ipod normal men det saknas ett tredje produktspår - som tidigare kallats hipod eller Apple Pal/ ipal osv.

Airport express känns för mig idag lite lönlöst eftersom jag då kommer att få springa upp för trappan varje gång "den där jäkla" låten kommer. - känns osmidigt - detta borde S. Jobs och Apple tänka på.

Det finns andra som försöker sig på liknande varianter men jag tror på att Apple skapar detta.

pda tror jag inte på, smartphones är det som gäller där.

1
Bevaka tråden