Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälpvisning borta?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle försöka koppla ihop min 2,0 dual med Panther 10.3.5 med en PC häromsistens och ville söka hjälp i hjälpvisningen, men se det fungerade inte alls. Den verkar ha lagt av totalt.

Går man in under Mac Hjälp och skriver in ett sökord så är det enda som händer att fläktarna drar igång på max.

Är det någon som känner igen problemet? Vet inte med mig att jag slängt nåt eller liknande så jag förstår inte varför det helt plötsligt inte fungerar. Måste man gräva fram skivorna och installera om allt/nåt eller finns något enklare sätt?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-05 00:09
Ursprungligen av zkirtap:

Går man in under Mac Hjälp och skriver in ett sökord så är det enda som händer att fläktarna drar igång på max.

Mina hjälpfiler försvann också, men det hjälpte att slänga preference-filen "com.apple.helpviewer.plist".
Jag fick göra det två gånger, men sen dess har de fungerat.

För mig räckte det inte med två gånger men nu satt det! Tack så mycket för hjälpen. Det är liksom "fel grej" att krascha när man söker hjälp om man säger så ;D

• Medlem
  • 2004-12-16 17:15

Jag fick nyss samma problem och hittade följande svar på Apple's diskussionsgrupper (sökvägar i "Terminal"-språk):

Try deleting the following preference files from the /Users/"My home"/Library/Preferences/ folder:

com.apple.helpviewer.plist
com.apple.helpui.plist
com.apple.help.plist

and this file from the /Users/"My home"/Library/Caches:

com.apple.helpui folder

Drag to Trash. Empty trash

It's a common problem with OS X.

För mig fungerade detta med en gång.

/Peter

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 09:32

Jag drabbades av samma problem med min nyinköpta Powerbook (i förrgår, första dagen...)
Lösningen beskriven ovan fungerade utmärkt och räddade mig
Stort tack !!

1
Bevaka tråden