Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slänga uppdateringar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Titt som tätt dyker det ju upp uppdateringar på systemet och på olika program man har. Dessa varierar ju i storlek men sammanlagt tar de ju en del plats.

Vad jag undrar är: finns det några filer man kan slänga när man installerat uppdateringen, typ systemuppdateringar, eller måste/bör man spara dem? Var finns de?

Har försökt söka på datorn och hittar en mappa som heter "receipts" som är drygt 100 MB stor men den verkar innehålla just "kvitton" av uppdateringarna. Måste/bör de sparas?

Har haft OS X i snart ett år men har, som märks, inte haft tid att tränga in under skalet än. Just nu är det version 10.3.5 som gäller.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-04 14:29

Installationsfilerna i form av .img, .dmg eller .sit kan du kasta efter uppdatering. Fast kör du den automatiska "Programuppdateringen" finns det inte vad jag vet nånting att kasta. Kvittona kanske nån annan kan svara på...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-04 14:36

Jag har för mig att kvittona används av OSX för att hålla reda på vilka paket som har installerats...
Låt dem vara

Om det inte blir något "skräp" kvar efter "programuppdatering"-uppdateringar så förklarar det ju varför jag inte hittat något. Bra. Sparar kvittona. Tack för svaren!

1
Bevaka tråden