Jag hade precis samma problem som du, jag kunde inte bestämma mig om jag skulle skaffa en 12- eller 15-tummare. Jag använder min PB i jobbet och hemma, så varje dag tar jag den med mig fram och tillbaka från jobbet, mycket mer bärande på en laptop kan det väl knappt bli? Alltså borde ju storleken vara viktig...
Samtidigt så har man ju på 12-tummaren ganska begränsad skärmyta, inte bara fysisk storlek, men det är även så att 12-tummaren endast klarar av 1024*768 pixlars upplösning, som mest. Dessutom så ska visst skärmen ha något lägre kvalitet. Och därtill så ska den visst bli lite varmare än de större modellerna också.
Jag tänkte att om man nu stoppar ner PowerBook:en i en väska när man tar den med sig, tillsammans med andra grejor man behöver, som t.ex. laddare, mus, och kanske något annat (beror ju på vad man använder den till, vissa kanske har ännu fler grejor som de måste ha med sig), hur stor betydelse har då de där 3 tummen som utgör skillnaden mellan modellerna?
Till slut valde jag en 15-tummare, p.g.a. att jag inte tror att det blir någon stor skillnad då man stoppar ner den i en västa, som ju jag gör, när jag tar den med mig. Och dessutom så tyckte jag att 1024*768 pixlars skärmupplösning kändes rätt trångt i längden.