Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase MKT snabbare på PC än G5 enligt XPC

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ännu ett företag som säger att den är så mkt snabbare än Dual G5
För det första är knappast Cubase SX optimerat för Mac inte heller G5 i skrivande stund.
Så att PC´n är snabbare kan ju stämma.. men det har ju inte med datorn att göra utan programtillverkarna som inte kan optimera programen.

kör Logic på mac och Cubase på PC och optimera varje dator så mkt som möjligt .. sen kolla vem som kan göra mest audiospår .. mest mjuksyntar mm istället.

http://www.musicxpc.com/

Kör någon Cubase fortfarande? Sedan är ju i vilket fall Cubase optimerat för deras processorer, men inte för G5:a.. Så det är nog inte så undra på.. Sedan får man ju fråga om hur objektiva dom är.. Dom säljer ju PC system...

• Oregistrerad
  • 2004-09-05 18:21
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Kör någon Cubase fortfarande?

You betcha....think different...

Ursprungligen av DaPhox:

You betcha....think different...

Sånt gillar vi

Dax för SX 3 nu.

Cubas är riktigt bra program .. mkt bättre mixerdel osv än Logic .. om inte folk körde Cubase på mac skulle de nog inte heller utvecklas.
Läste att Cubase SX 3 som kommer nu i dagarna är optimerad för G5.

Lite kul bara att ett företag går ut med att den är mkt snabbare än G5.. själva datorn är ju inte snabbare och enligt mina tester med min Audiomaster PC Studio 7 P4, 3,2Ghz är inte ens SX snabbare.

Ursprungligen av motif:

Cubas är riktigt bra program .. mkt bättre mixerdel osv än Logic .. om inte folk körde Cubase på mac skulle de nog inte heller utvecklas.
Läste att Cubase SX 3 som kommer nu i dagarna är optimerad för G5.

Lite kul bara att ett företag går ut med att den är mkt snabbare än G5.. själva datorn är ju inte snabbare och enligt mina tester med min Audiomaster PC Studio 7 P4, 3,2Ghz är inte ens SX snabbare.

Cubase är säkert bra.. Men jag hör inte många som kör det längre.. Men men... Jag kan inte så mycket om Ljudproduktion, så jag skall hålla min mun.

Vi får hoppas att det kommer en kraftigt optimerad Cubase för G5:an strax.. Men företaget i fråga kör nog mest med tveksam marknadsföring. Ungefär som Apple alltid har gjort..

Försök köra Garageband på en Dual AMD64 whatnot...

• Oregistrerad
  • 2004-09-05 18:31

Brasklapp: trots att jag kör Cubase är jag ingen jättefan hur S'berg/Pinnacle sköter detta (kunde vara) eminenta program. Emellanåt är det buggfest av sällan skådat like... Man kan lugnt säga att man känner sig ensam som kör det fortf. Dock förstår jag inte hur Apple valde att köpa Logic, omacigare program får man leta efter. (Jo, jag har kört det till & från ett par år). Men som Alban säger: Logic, "stabilt som fan".

• Medlem
  • London
  • 2004-09-05 19:30

Påståendet säger väl mer om Steinberg än om G5, att G5 är snabb vet ju alla men att Cubase var dåligt kodat visste nog inte lika många.

För de som inte vet det redan: Cubase SX3 är släppt (kommer att finnas i butik den 15:e) och är optimerat för G5.

Va djag hört har Logic en hel del problem också särskillt med Powercore kort mm.
De uppmanas väl att man inte skall uppdatera till nyaste versionen.. eller vad det var !

Det kvittar nog vilket program man kör bara man får det man vill göra gjort, Cubase är riktigt bra (när det funkar) peppar peppar så har jag inte haft mer problem än den där grafikbuggen.. men det är ju mitt eget fel att man uppdaterar ett fungerande system och inte läser alla Forum mm.. vilket ibland kan vara en fördel.

Nya SX3 är beställd.. men jag kommer inte lägga in det innan jag ser andra gjort det och först när det inte rapporteras några stora buggar kan man lägga in det.

Ett tips är ju att ha kvar 2:an och göra en separat installation av 3:an.

Japp, jag har också beställt uppgraderingen till SX3. Trivs iofs väldigt bra med tvåan men det verkar ju finnas en del väldans trevliga nyheter i trean
Fast jag misstänker att jag inte har lika stor självdiciplin som motif så att jag kan vänta med att installera tills diverse buggrapporter kommer in.. Måste garanterat testa så fort jag får den :-/

Senast redigerat 2004-09-07 08:18

Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan Nuendo 3 kommer. Är iofs nöjd med Nuendo 2 men den där audiowarp funktionen i SX3 (som också då kommer till Nuendo 3) är man ju sugen på att testa. Steinberg hade ju tidigare sagt att det inte skulle vara nån "leapfrogging" mellan SX och Nuendo. Det stämde visst inte...hmm

• Oregistrerad
  • 2004-09-07 00:00

Erbjudande!

För mig kostar uppgraderingen till SX 3 4080:- för jag har VST 5 (prisuppgift från www.musikborsen.se). Jag har två licenser av VST 5 för överlåtelse, idag registrerade både hos Steinberg och svenska generalagenten MI-7. Jag kommer inte att uppgradera, så jag önskar bli av med licenserna.

Om någon här är spekulant på SX 3 så kan det vara ett klipp, för SX 3 kostar 7500:- (prisuppgift från www.musikborsen.se). Jag säljer mina licenser för 1500:- per styck (= 2000:- i rabatt!) - kan diskuteras vid snabb affär eller om du har ngt kul att byta mot.

VST5 är naturligtvis även fullt funktionsdugligt "as is" under MacOS 9.

Intressanta bytesobjekt (kan även lägga mellanskillnad):

• Emagic Logic Express
• 2 x 512 Mb till PowerBook G4 (första versionen)
• 1 x 1 Gb alt 2 x 512 Mb till iMac G5 (PC3200 / 400)
• Midi-interface t ex Emagic MT4, AMT8, Steinberg Midex 8
• Motu 828 / Motu 828 MK 2 / annat firewireljudkort
• Syntar eller syntmoduler, effektenheter och rackmixers

Passar på att erbjuda ytterligare kombinationsmöjligheter:

• Terratec Phase 26 USB, ljudkort, nyskick, säljes / bytes.
• Soundcraft Spirit Folio mixer, nyskick, säljes / bytes.

Skicka ett meddelande om du kan tänkas vara intresserad, så diskuterar vi.

Senast redigerat 2004-09-07 00:11
1
Bevaka tråden