Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in allt ljud...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det finns något bra program liknande Wire Tap (finns endast till Mac OSX) till OS 9? Måste väl finnas NÅGOT program som kan spela in allt som hörs i datorn även till oss "eftersläntrare"?

• Medlem
  • 2004-09-05 23:02

Så vitt jag vet - Nope.

Just att kunna spela in som WireTap gör är en av möjligheterna som ljudsystemet i OS X erbjuder, 9:ans soundmanager funkar på annat vis, så det går inte... Själv försökte jag, när jag använde 9.an, mig på att göra som många tyckte att man skulle göra - koppla ljudet från "ut" till "in". Resultatet blev en eko-effekt (antar att ekot låg 11 millisek efter, vilket är latencyn/fördröjningen på ljud i OS 9) och trots idoga försök så blev jag aldrig av med den effekten (slog av monitoring och sånt).

Min lösning under 9:an var att fånga ljudet påMIniDisc istället, otroligt bökigt men det funkade...
Numera i X förstår jag vad alla X-users innan mig pratat så lyriskt om...

Snart...

Tack för svaret. Jo, jag har också börjat förstå att en uppgradering till OSX bör stå först i kön på min "att-göra-lista".

Senast redigerat 2004-09-06 15:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-06 13:09

Rudeboy,

När du bytt till MacOSX bör du oxo kolla in:

"AudioHijack"

...eller...

"AudioHijack Pro"

...vilka borde tillfredsställa dina behov.

-Torkel

Tackar för tipset Torkel. Även om jag redan visste om det programmet, för jag har ganska bra koll på vad som finns till OSX. Det verkar som om OS 9 förpassats ut i dimman av i stort sett alla utom mig. Dags för ett byte nu.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-06 15:57
Ursprungligen av -=RUDEBOY=-:

Tackar för tipset Torkel. Även om jag redan visste om det programmet, för jag har ganska bra koll på vad som finns till OSX. Det verkar som om OS 9 förpassats ut i dimman av i stort sett alla utom mig. Dags för ett byte nu.

Du kommer definitivt INTE bli besviken. Vore det inte för OSX hade jag nog stannat i PC-världen efter att ha kört OS 7 och 8 i många år.

1
Bevaka tråden