Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes och AirTunes på flera apparater samtidigt??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som vet om man kan spela upp ljudet på flera enheter samtidigt, typ att man har en gemensam iTunesserver och spelar upp lite här och var i våra lokaler (4000kvm stort).

Någon som vet??

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-08 00:38

Jag har för mig att airtunes var "en i taget", så dra sladdar (helst buffrat förstås på sådana avstånd...) kanske är lättast. Sedan är frågan hur man gör i iTunes - med rendezvous kan man kanske skapa en playlist där alla får lägga in låtar, som spelas på en burk som är kopplad till anläggningen.

Som en början - så kan sådana som inte bara kör iTunes hemma in i rörhäcken fylla i...

Ursprungligen av hgus:

Jag har för mig att airtunes var "en i taget", så dra sladdar (helst buffrat förstås på sådana avstånd...) kanske är lättast. Sedan är frågan hur man gör i iTunes - med rendezvous kan man kanske skapa en playlist där alla får lägga in låtar, som spelas på en burk som är kopplad till anläggningen.

Som en början - så kan sådana som inte bara kör iTunes hemma in i rörhäcken fylla i...

Skit oxå! Jo en iTunesserver är redan monterad, och folk kan ju koppla på sig på den och streama delad musik till sina egna burkar. Men vad jag ville var att det skulle spelas samma musik överallt i det redan uppbyggda trådlösa nätverket. Ja ja det kanske kommer nån tredjepartsplugin som löser det i framtiden.

Tja!

• Oregistrerad
  • 2005-03-18 14:25

Detta är jag också intresserad av. Någon känner kanske till något tredjepartprogram eller dylikt?

1
Bevaka tråden