Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Fryser" din G5:a?...då är detta läsning för dig

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av GeeFourMan:

Uppdatera till 10.3.7! (INTE via software update utan ladda ner 10.3.7 Combo), uppdatera firmware!, repair permissions!....följ dessa tre steg så ska du nog se att det funkar bra sen. Kan garantera att det inte har med din Lacie disk att göra utan det är drivrutinerna till ditt grafikkort (har varit med om detta med tre av polarnas 1.8:or o dom funkar klockrent nu )

/Gee

Okejs, men kan jag installera 10.3.7 Combo nu när jag redan har installerat 10.3.7?
Vad är skillnaden mellan den o combo? Vad ska jag ladda ner den ifrån, finns på apples hemsida lr?

Ursprungligen av tobiwan:

Okejs, men kan jag installera 10.3.7 Combo nu när jag redan har installerat 10.3.7?
Vad är skillnaden mellan den o combo? Vad ska jag ladda ner den ifrån, finns på apples hemsida lr?

??...du skrev "Tror att det var först efter jag installerat uppgraderingen till OSX, 10.3.6 som det dök upp"..inget om att du hade uppdaterat till 10.3.7. Om du redan har gjort det så finns inget att göra...vill du lägga 10.3.7 på en redan befintlig 10.3.7 så måste du ta bort filen "MacOSXUpdateCombo10.3.7.pkg" ur mappen "Receipts" som ligger under "Library"...ladda sen ner 10.3.7 combo från apple's hemsida...kom ihåg att "repair permissions" både före o efter en uppdatering som kräver ditt lösenord. Har du uppdaterat firmware? om inte så gör det först! finns oxå på apple's hemsida. OBS! ta ur ev extra RAM innan firmware uppdateringen.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-01 00:12

Köpte till 2st 512 minnen. Så totalt 1 250 MB. Tog först bort 512:orna, Problemet kvarstod. Bytte och stoppade in de båda 512:orna och sedan dess verkar den inte frysa längre. Vi får se.
Men ett annat problem dök upp igen innan jag monterade 512:orna färsta gången.
Färgerna på vissa symboler är helt fel. T.ex. är Finder symbolen åt det lila hållet. Vissa andra färgfel uppstår. Det har återkommit.
Har installerat om maskinen men sparat användare m.m.
Färgfelet kvarstår.

Ang reparera behörighet "repair permissions" läs denna tråd
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=61703&highlight=reparera
Fortsätt inte i denna tråd. Bara ett tips

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-01 14:40
Ursprungligen av Sten_n:

Köpte till 2st 512 minnen. Så totalt 1 250 MB. Tog först bort 512:orna, Problemet kvarstod. Bytte och stoppade in de båda 512:orna och sedan dess verkar den inte frysa längre. Vi får se.
Men ett annat problem dök upp igen innan jag monterade 512:orna färsta gången.
Färgerna på vissa symboler är helt fel. T.ex. är Finder symbolen åt det lila hållet. Vissa andra färgfel uppstår. Det har återkommit.
Har installerat om maskinen men sparat användare m.m.
Färgfelet kvarstår.

Ang reparera behörighet "repair permissions" läs denna tråd
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=61703&highlight=reparera
Fortsätt inte i denna tråd. Bara ett tips

Min är "periodare". Funkar klockrent i 2 månader, sedan börjar den frysa och "kernel panica". Återställning av nvram löser problemet och så funkar den i 2 månader till. Mycket märkligt... Jag hoppas på att Tiger löser mitt problem.

Bevaka tråden