Jag har efter mycket ångest precis formaterat om hårddisken och nyinstallerat Panther på min TiBook G4 1Ghz. Detta trodde jag skulle lösa det mycket märkliga problem jag haft på sistonde. Men icke.
Problemet: Vid startup får jag 4 pip och fem blink, och sen bara en svart skärm och en stendöd dator. Om jag stänger av burken och låter den stå någon timme brukar det å andra sidan gå att köra igång felfritt och allt är frid och fröjd tills nästa omstart då samma problem återkommer.
Hur det uppstod: Burken har varit felfri sedan jag köpte den ända fram tills jag körde uppgraderingen till 10.3.5 och allt hängde sig mot slutet av installationen. Sen dess har alltså ovanstående problem bestått.
Jag har zappat PRAM, resettat PMU och kollat efter klämda kablar (som tydligen kan vara en bov i liknande problem), men inget har hjälpt. Så inte heller formattering och nyinstallation alltså.
Nu undrar jag om en krash under en systemuppdatering kan förstöra hårdvara. Det verkar helt osannolikt, men jag försår inte annars vad jag råkat ur för.
Chris