Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

servicemanualer till digitalkameror?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man hitta servisemanualer till KonicaMinolta?

Min KD 400z blev lite klämd i våras och luckan över linsen blev böjd.
Det har inte påverkat funktionen förän nu, det går inte längre att skjuta upp luckan, den hakar i något eller fastnar halvvägs.
I övrigt tycks den fungera, man kan t.ex. kolla bilderna om man startar med knapp, precis som vanligt.
Så det borde ju vara ett mekaninskt fel, troligtvis möjligt att fixa själv.
Om man nu hade en manual, så man inte släpper loss en massa fjädrar eller nåt när man skruvar upp den.

Någon som kan tipsa?

-Bump-

Någon som vet om det existerar servicemanualer överhuvudtaget till kompakt-digitalkameror i konsumentklassen?
Eller slängs de och ersätts med nytt om de pajjar?

Jag har konstaterat att den har väldigt små skruvar

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-28 06:29

Kan bara säga att jag fixat liknande problem med mion f.d Fuji 6800zoom. Det hade ett linsskydd som åkte undan. Problemet vet jag fortfarande inte riktigt vad det var. Luckan hölls öppen med en elektormagnet. Jag skrivade helt enkelt isär försiktigt och lossade fronten. Det satt en sladd till knappar melland front och huvuddel.

Om du vill ha servicemanualer kolla på deras hemsida. Det finns oftast mer saker där än man tror. Annars kvarstår väl bara att ringa svenska huvudkontoret.
¨

1
Bevaka tråden