Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Musicstore

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 22:56

Hej!

Nu när iTunes Musikstore är nära så har jag en fråga. Om jag köper en låt från ITMS, kan man på något sätt få ut en okomprimerad ljudfil?

Jag vill kunna lägga in ljud på en DVD-skiva och kunna lyssna på den med stationära DVDspelare. Går det till så att man tex packar upp en AAC fil och sedan bränner den?

Jag vill ha full kvalitet, inget som bara funkar på vissa spelare.

Jonas Thornander

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 23:50

Tror allt är AAC 192kbit/s så det blir som du säger att konvertera och bränna. Förstod inte riktigt hur man kan ta "fullpris" för komprimerat när jag först hörde om det. AAC låter ju i princip som aiff i datorn eller iPoden, men det är klart att för det känsliga örat är det skillnad eftersom man tagit bort information, åtminstone om man konverterar tillbaka till aiff och bränner. Men har aldrig testat så jag kan inte säga annat än att jag bara läst om den"ohörbara" skillnaden...

Trots det kommer jag att köpa musik därifrån när det blir möjligt. Använder mest datorn som musikspelare och det är ju som sagt det bästa formatet för iPoden.

1
Bevaka tråden