Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1920x1200

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft ett trevligt problem sedan jag fick min 23", var hittar man stora skrivbordsbakgrunder i 1920x1200?

Jag hittade en bra sida, som jag tänkte tipsa om http://exoteric.roach.org/bg/
Alla bilderna är gratis, men man måste leta reda på ett användarid/passord för att ladda ner.

Om ni har några andra bra ställen så kan ni väl tipsa om dessa i denna tråd.

Ett underskattat sätt att hitta trevliga bilder i en viss upplösning är att söka på upplösningen på google bildsök.

Tex. http://images.google.se/images?q=1920x1200&ie=UTF-8&hl=sv&btnG=Google-sökning

Tänk på att bilderna är oftast är upphovsrättsskyddade bara.

http://www.macdesktops.com
Kolla där, finns mkt stora bakgrundsbilder där..

Du har inte lust å ta lite bilder på "23:an å visa upp den.. , vad är dina intryck av den, rekommenderar du den?

Mvh

Martin

Ursprungligen av djsomeone:

...

Du har inte lust å ta lite bilder på "23:an å visa upp den.. , vad är dina intryck av den, rekommenderar du den?

Mvh

Martin

Här är lite snabba bilder, tacka iPhoto och .Mac
23"

Vill man ha STOR arbetsyta så rekommenderar jag den.
Jag har inte sett någon Apple-skärm tidigare men jämfört med min sambos Nec 1980SX (19"), och alla Dell skärmar på jobbet, så är Cinema Display skärmen överlägsen.

Efter en kalibrering så kan man sitta på 5 meters håll och läsa 99mac.
Den är ljusstark, och skarp så det räcker.

Och, den funkar att lira BF på.

Vissa har tydligen lite väl mycket rosa effekter på sina skärmar, men vad jag har läst så har alla löst detta genom kalibreringen.

Det som var mest oroligt när man packade upp den var så klart om alla pixlar lirade.
Och min är helt felfri.

Skärmen i sin helhet ger ett otroligt bra kvalitétsintryck.
Enda frågetecknet inför ett köp är dels kostnaden, och om man verkligen behöver 23".

För stor att ha hemma

Jag har på jobbet en 24 tums Sony widescreen skärm, men den är några år gammal förstås *s*

Upplösningen vet jag inte riktigt vad den är, men det går inte att ställa in precis hur som helst om man inte vill ha förvrängt bildyta, har jag för mig.

Ursprungligen av pick-me-up:

Jag har på jobbet en 24 tums Sony widescreen skärm, men den är några år gammal förstås *s*

Upplösningen vet jag inte riktigt vad den är, men det går inte att ställa in precis hur som helst om man inte vill ha förvrängt bildyta, har jag för mig.

Jag har också en 24" sony, (W900). Jag kör 1920x1200, och det ser rätt bra ut. Lite oskarpt här och där, men inget jag stör mig på. (Det beror nog förresten mest på skärmen, eftersom det går över när den har varit på en halvtimme.

• Oregistrerad
  • 2004-09-26 17:17
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har också en 24" sony, (W900). Jag kör 1920x1200, och det ser rätt bra ut. Lite oskarpt här och där, men inget jag stör mig på. (Det beror nog förresten mest på skärmen, eftersom det går över när den har varit på en halvtimme.

Okej, hur svarar detta på trådskaparens problem, bakgrundsbilder i 1920x1200?
Heh nej vet man brukar driva lite OT ibland..

Men jag rekomenderar att du går till:
http://www.altavista.com/image/default

Väljer rätt upplösning och söker med någon söktext eller en bokstav/siffra...finns väldigt många bilder i önskade upplösningar

Ursprungligen av snowdog:

Här är lite snabba bilder, tacka iPhoto och .Mac
23"

Vill man ha STOR arbetsyta så rekommenderar jag den.
Jag har inte sett någon Apple-skärm tidigare men jämfört med min sambos Nec 1980SX (19"), och alla Dell skärmar på jobbet, så är Cinema Display skärmen överlägsen.

Efter en kalibrering så kan man sitta på 5 meters håll och läsa 99mac.
Den är ljusstark, och skarp så det räcker.

Och, den funkar att lira BF på.

Vissa har tydligen lite väl mycket rosa effekter på sina skärmar, men vad jag har läst så har alla löst detta genom kalibreringen.

Det som var mest oroligt när man packade upp den var så klart om alla pixlar lirade.
Och min är helt felfri.

Skärmen i sin helhet ger ett otroligt bra kvalitétsintryck.
Enda frågetecknet inför ett köp är dels kostnaden, och om man verkligen behöver 23".

Tack, det var kul att höra..
Fasen nu måste jag vinna på triss snart så jag kan köpa mig en mac och en skärm..

Mvh

Martin

Tack för tipset jockeleu, en annan har ju nästan glömt Altavista
Tyvärr så hittar "de" inte så mycket i just 1920x1200.

Är det 1920*1200 man ska ha? Menyn täcker ju över den del pixlar på den sistnämda siffran.
Beskär MacOS bilden, eller trycks den ihop? Bara en undran.

1
Bevaka tråden