Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad behöver jag???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-09-11 12:45

--------------------------------------------------------------------------------

Hallå på er!

Jag är i stort behov av hjälp!!!
Jag har äntligen insett att pc och musik inte hör ihop!!!(...det kunde ni säkert sagt tidigare...ha ha !)
Jag vill kunna sitta och köra typ Logic/Cubase ihop med Reason utan att få problem.
Har hört med bekanta som har kört alla möjliga mjukvarusyntar plus ex. Logic ihop utan att
datorn "skiter ner sig"...dock kör de alla MAC.
Min fråga är : vad skall jag ha?? G5 är bara att glömma nu iallafall kostar skjortan!men.. G4 duall eller singel G4 400-867-1.25 ...???
Hur bör den se ut??
Tacksam för seriösa svar!!
M.v.h

TopBeat

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-09-12 16:25
Ursprungligen av Kristofer G:

..jo men kom på att det kanske var på fel ställe...
TopBeat

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-12 17:03

G5

Skall du köra mjukvarusyntar så hade jag aldrig tvekat. G5 så klart. Du får väl samla pengar, eller råna en bank eller något. Det är en burk du kan ha ett tag också. G4 blir ju snabbt äldre, framförallt i dessa sammanhang. G5 kommer också bli ännu bättre på detta när Tiger och uppdaterade versioner av Logic kommer.

Vet inte om du frågar efter musikprogram. Men om, välj Logic. Otroligt prisvärt paket sedan Apple tog över. Du vet det kanske redan, men man får med en massa mjukvarusyntar, orgel, elpiano, etc samt en bra sampler + ljudbibliotek.

Vet inget paket som kommer i närheten.

Själv köpte jag vissa av mjukvarusyntarna innan detta paketet. Arrgggghhhh... ibland vill man strypa folk som ändrar prispolitik på detta sätt.
¨

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 21:18

Du klarar dig hur fint som helst med exv. en 1.25:s G4 Powermac eller en dubbel-800 G4. Plus en gig RAM och minst 160 Gb HD med 7200rpm. Believe me, ljud tar inte så mycket kraft som man tror, även om du kör så pass tunga grejer som du gör. Det är enligt mig inte värt cashen för en Powermac G5. Inte på långa vägar. Fast jag tycker det funkar fint på PC också...

Ursprungligen av bod:

Skall du köra mjukvarusyntar så hade jag aldrig tvekat. G5 så klart. Du får väl samla pengar, eller råna en bank eller något. Det är en burk du kan ha ett tag också. G4 blir ju snabbt äldre, framförallt i dessa sammanhang. G5 kommer också bli ännu bättre på detta när Tiger och uppdaterade versioner av Logic kommer.

Vet inte om du frågar efter musikprogram. Men om, välj Logic. Otroligt prisvärt paket sedan Apple tog över. Du vet det kanske redan, men man får med en massa mjukvarusyntar, orgel, elpiano, etc samt en bra sampler + ljudbibliotek.

Vet inget paket som kommer i närheten.

Själv köpte jag vissa av mjukvarusyntarna innan detta paketet. Arrgggghhhh... ibland vill man strypa folk som ändrar prispolitik på detta sätt.
¨

• Oregistrerad
  • 2004-09-11 12:55

MacForum

Ursprungligen av TopBeat:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallå på er!

Jag är i stort behov av hjälp!!!
Jag har äntligen insett att pc och musik inte hör ihop!!!(...det kunde ni säkert sagt tidigare...ha ha !)
Jag vill kunna sitta och köra typ Logic/Cubase ihop med Reason utan att få problem.
Har hört med bekanta som har kört alla möjliga mjukvarusyntar plus ex. Logic ihop utan att
datorn "skiter ner sig"...dock kör de alla MAC.
Min fråga är : vad skall jag ha?? G5 är bara att glömma nu iallafall kostar skjortan!men.. G4 duall eller singel G4 400-867-1.25 ...???
Hur bör den se ut??
Tacksam för seriösa svar!!
M.v.h

TopBeat

Hej!
Gör så här, ta tåget till Göteborg och besök MacForums nya butik på Kungsgatan. Går man på den gatan så kan du inte missa butiken. En stor svart flagga med ett vitt äpple på. Där inne finns oftast två personer. Det verkar som en av dem är kunnig i musik. Minns inte vad han heter. Men de borde kunna i lugn och ro lista upp vad som behövs inhandlas. Dessutom när du ändå är på den gatan så finns en annan butik som heter MUG- Musik utan gränser. Den ligger två stenkast ifrån MacForum. De är experter på musik.

Jonas Thornander

1
Bevaka tråden