Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GoLive CS och <div>

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-12 11:58

Jag gör min hemsida i GoLive CS och layout:en är barnsligt enkel. Men av nån anledning så genererar GoLive helt vansinnig HTML-kod för min sida - den nästlar hundratals <div align="left"> taggar inuti varandra innan den kommer ner till själva texten i paragraferna.

Min hemsida ligger på http://g102-1.vildanden.afb.lu.se, om ni går in på sidan och väljer "view source" i Safari så får ni se vad jag menar.

Jag har ingen aning om vad <div> taggen gör för något, men någonting är allvarligt fel här. Senast jag skulle uppdatera sidan med ett nytt inlägg kraschade GoLive, möjligen lyckades den förvirra sig själv med alla div-taggar den lagt in tidigare...

Nån som haft samma problem? Och löst det?

Ingen aning varför det har blivit så.. Jobbar hela tiden med GoLive CS och har aldrig sett något liknande.. Men varför om nu sidan skall vara enkel, gör du inte allt i CSS?

• Medlem
  • 2004-09-13 23:52

Jag är inte så vass på html/css, så det blev som det blev

Problemet visade sig vara det viset jag lade in nya inlägg, genom att kopiera rubriken från översta inlägget och klistra in ovanför den.

Då kopierade InDesign även <div>-tagen som hörde till inlägget, men klistrade in hela alltet innanför den redan existerande <div>-taggen. Följden blev att jag efter andra inlägget hade 2 nästlade <div>, efter tredje 4, efter fjärde 16... Efter ett tag hade det blivit en rackarns massa <div>

1
Bevaka tråden