Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streamad video med dolby 5.1

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-09-12 14:05

Nu när hårddisk blir mer och mer oförskämt billiga så har jag en "plan" för mitt DVD-bibliotek...

Jag vill rippa dessa och lägga på hårddsik, denna streamar jag sedan ut med QTSS via AirPort - hur snyggt skulle det inte vara.

Handbrake är en ypperlig rip-mjukvara, men, den konverterar AC3 till annat ljudformat!!

Nån som känner till annan mjukvara som löser det jag efterfrågar?

- Jag vill helst använda QT Pro som "viewer"
- Jag kan skicka ut ljud digitalt till min db 5.1 förstärkare

En fråga till - QTSS Publisher - kan man handla den separat? Nån som vet?

• Medlem
  • Täby
  • 2004-09-13 08:16

Vad jag har läst och frågat så ska det inte gå att streama annat ljud genom airport än genon iTunes... menar du alltså att det går att streama 5.1 ljud igenom den direkt till recievern digitalt? skulle ju vara guld, hur gör man isf??

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-09-13 19:15

Njae, jag menade inte riktigt så. Jag vill streama från en mac till en annan burk med aiport (en mac till, en - hemska tanke - PC, en xbox - i princip allt som kan ta emot en ström från QTSS).

Jag har inte tänkt att streama enbart ljudet - utan hela videoströmmen...

Sedan så plockar jag ut ljudet från mottagar-burken och skickar in i recievern...

• Medlem
  • Täby
  • 2004-09-14 10:54
Ursprungligen av ecscsjo:

Njae, jag menade inte riktigt så. Jag vill streama från en mac till en annan burk med aiport (en mac till, en - hemska tanke - PC, en xbox - i princip allt som kan ta emot en ström från QTSS).

Jag har inte tänkt att streama enbart ljudet - utan hela videoströmmen...

Sedan så plockar jag ut ljudet från mottagar-burken och skickar in i recievern...

ahh då va det ju en annan sak fast visst skulle det va sweet o kunna streama 5.1 över airport direkt till recievern

1
Bevaka tråden