Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto hittar inte biblioteket

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 22:41

Efter att ha installerat en extra hårddisk, hittar inte iTunes Biblioteket med alla de mappar vi hade gjort, utan börjar liksom from början som om de vore tom. Bilderna och mapparna har jag hittat men det gör däremot inte iTunes. Är det någon som vet vad kan man göra?

:rolleyes: Jag är verkligen tacksam för alla typs jag kan få!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-09-13 23:43

Inställningar, avancerat, iTunes Music-mappens plats, ändra. Nu letar du reda på vart du flyttat musiken, tryck välj. Tadaaa!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 08:58
Ursprungligen av onnyt:

Inställningar, avancerat, iTunes Music-mappens plats, ändra. Nu letar du reda på vart du flyttat musiken, tryck välj. Tadaaa!

Förlåt men jag menade iPhoto, inte iTunes, jag skrev fel.
Tack i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2004-09-14 10:18

Starta iPhoto med "ALT" nedtryckt, då kan du peka den till biblioteket om den har tappat "kontakten".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 21:30
Ursprungligen av jhansen:

Starta iPhoto med "ALT" nedtryckt, då kan du peka den till biblioteket om den har tappat "kontakten".

Det har jag nu gjort men det händer ingenting.

Ursprungligen av Pancho:

Det har jag nu gjort men det händer ingenting.

Så här säger Apple:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93603

Citat:

Learn how to move the iPhoto Library folder to a new location.

The iPhoto Library folder, located in your Pictures folder, contains photos you imported into your photo library and any albums you've created using iPhoto. If you want to move your iPhoto Library folder to a new location, you must move the entire folder, and select the new location in iPhoto.

Important: If you move, delete, rename, or change files or folders in the iPhoto Library folder, you may be unable to see your pictures in iPhoto.

To move the iPhoto Library folder to a new location:
Quit iPhoto if it is open.

Drag the iPhoto Library folder to the new location.

Open iPhoto. An alert appears that says iPhoto cannot find the iPhoto Library.

Click Find Library.

Locate and select the iPhoto library you moved in step 2.

The steps above apply to iPhoto 2 and iPhoto 4. For iPhoto 1.1.1, see technical document 34879, "iPhoto 1.1.1: How to Move the iPhoto Library Folder to a New Location."

Du måste alltså flytta HELA mappen som heter iPhoto Library som innehåller bilderna i mapparna som är sorterade på iPhotos vis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 23:54
Ursprungligen av Rickard A:

Så här säger Apple:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93603

Du måste alltså flytta HELA mappen som heter iPhoto Library som innehåller bilderna i mapparna som är sorterade på iPhotos vis.

Tack!!! Jag ska prova med det samma!

1
Bevaka tråden