Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac vs. PC Länk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Skriver ett arbete i skolan där jag ska jämföra Macintoshen med PCn.

Är mest hemma på PC, så jag skulle gärna vilja ha lite förslag på länkar där jag kan få information om Mac och dess målgrupp och framtid.
Gärna en sida där de jämför Macen med Pcn.

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-14 12:34

Är det hårdvaran du vill jämföra, eller vill du jämföra Mac OS X med Windows XP?

Tänk på att "PC" inte är begränsad till ett operativsystem. Apple tillverkar både hårdvaran och mjukvaran till Mac, men det är ju inte Microsoft som utvecklar hårdvaran på PC.

Jag föreslår att du inte utgår från någon artikel som är skriven av en författare som uppenbart föredrar det ena operativsystemet; det finns lika mycket fördommar om Mac bland Windows-användare, som det finns fördommar om Windows bland Mac-användare, faktiskt.

Jag har för mig att jag har läst en del insiktsfulla artiklar om OS X och Findern på arstechnica.com, du kan ju börja titta där.

Ok, tackar så mycket.

Jag tänkte mig lite mer en sida som beskrev vilka program som är lite mer MAC specifika, vilka personer/företag som använder sig av mac/PC?

Och sedan lite om Utsikterna föra mac/pc i framtiden...?

• Oregistrerad
  • 2004-09-14 13:05

Lite information du samlat in själv är inte fel. Ring runt till lite representanter från olika branscher (reklambyrå, tidningsredaktion, revisor, advokatbyråer, tv, industri med mera) och fråga vad de har för system och hur de motiverar sitt val.

Internet i att ära, men tillförlitligheten kanske inte går att styrka så bra...

http://www.apple.com/se/pro/publishing/op/

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-14 14:38
  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 16:20

Eller jämför Microsoft Office på Mac och Microsoft Office på peze...
...ta gärna och jämför iTunes på peze och iTunes på Mac oxå när du har farten uppe...

...eller [B]vad[/B] är intressant?
Skillnader i fjärrstyrning av en webserver? Skillnader i Doom III? Skillnader i att skapa en DVD?

1
Bevaka tråden