Jag skulle nog våga lova att alla externa usb-prylar om ddet så är externa diskar eller brännare funkar i både mac och PC. du bör förstås kolla att macen och pcn har USB2, annars blir det slött som fan.
Jag tycker att FAT32 som filsystem betraktat är ett uruselt filsystem. Anledningen till detta är att det för det första är slött (ja, filsystem kan vara långsamma i sig och HFS är mycket flinkare än FAT, NTFS är bra också, men då förlorar man kompatibliteten med mac. Mac kan emellertid läsa NTFS men inte skriva NTFS.). En annan nackdel med FAT32 är att den bara kan hantera ~4GB stora filer. Det kanske inte är ett problem om man bara håller på med privata grejer, men om man ska ha stora backup-jobb där kanske backup-programmet mergar alla backade filer till en .bin-fil för att man inte ska kunna fibbla med innehållet hursomshelst. Det utgör alltså problem ibland med FAT32. Mitt val av FS är HFS där du ska välja att det ska vara journaliserande och case-sensetive. (en annan negativ sak med FAT32 - det är inte case-sensetive). Iof har du inte möjlighet att skriva HFS i din PC heller, men som sagt är nog det bästa att ha den mountad på macen och sen mounta disken genom mac och ethernet som en server-mount-point på pcn.
det skulle jag gjort.
hoppas det hjälper!
/n