Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Matrislängd" - "giltigt intervall" - va?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort en pdf i Distiller men när jag öppnar den i Acrobat får jag ett meddelande som säger: "Matrislängden överskrider giltigt intervall" Nån som vet vad det betyder?

har samma fråga. Kan inte klura ut vad det är som är fel...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-22 15:27

Vild gissning, medan jag lutar mig tillbaka och låter mig imponeras av Adobes mästerliga och kristallklara språkbruk :

Kan det vara att nån längd (t.ex. dokumentets storlek) som du har angett i Distiller inte stämmer med inställningarna i Reader?

(Jag natar att du menar "Acrobat Reader" när du skriver "Acrobat". Distiller är ju också en Acrobat.)

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-22 17:09
Ursprungligen av Danne V:

(klipp)
(Jag natar att du menar "Acrobat Reader" när du skriver "Acrobat". Distiller är ju också en Acrobat.)

*lägger mig i och gissar lite*

Med "Acrobat" menas nog "Acrobat", och "Distiller" ska nog vara "Acrobat Distiller".
"Acrobat Reader" finns inte, utan heter sedan länge "Adobe Reader".

• Medlem
  • Solna
  • 2005-08-23 03:46

Låter som om det betyder "Vektor-/fältlängden överskrider tillåtet intervall" - matriser är tvådimensionella och därför är det svårt att tala om längd på dem. Felöversättning alltså (array på engelska betyder antingen matris (normalt i matematik), men inom programmering kan det också betyda vektor/fält (språkbruk varierar ofta från programmeringsspråk till programmeringsspråk)). Kort sagt: felöversatt programmerarspråk.

Med 99% sannolikhet har något gått riktigt fel, det låter som ett meddelande som inte är tänkt att visas för slutanvändare, egentligen.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-08-23 11:04

Installera en engelsk PDF-version och öppna filen på nytt i den.

1
Bevaka tråden