Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur återanvänder man CDrw skivor???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 10:16

Tro det eller ej men det är första gången jag försöker mig med CDRW skivor. Igår sparade jag en dokument för att ta med mig till jobbet och nu när jag skulle åter-använda den, vet jag inte hur man gör. Det verkar inte vara så enkelt som jag trodde det skulle. Så hur gör man. Jag kör en G4 med OS Phanter.

Tacksam för all hjälp!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-15 10:21

Menar du att du vill använda samma skiva till fler bränningar?
I så fall måste du ställa in "write session" istället för "write disc" nånstans i brännarens inställningar innan du bränner.
Om du haft "write disc" så innebär det att skivan är "låst" och tar inte fler bränningar.

Eller missuppfattar jag frågan?

• Oregistrerad
  • 2004-09-15 10:33
Ursprungligen av Pancho:

Tro det eller ej men det är första gången jag försöker mig med CDRW skivor. Igår sparade jag en dokument för att ta med mig till jobbet och nu när jag skulle åter-använda den, vet jag inte hur man gör. Det verkar inte vara så enkelt som jag trodde det skulle. Så hur gör man. Jag kör en G4 med OS Phanter.

Tacksam för all hjälp!

Det är en återskrivningsbar skiva som du måste radera innan du skriver nytt på den. I Toast som ajg använder väljer man Erase och den snabba varianten som innebär att man måste använda Toast vid nästa bränning. Motsvarande måste finnas i Panthers brännprogram. Alltså - radera innan du bränner nytt.
bosse

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-15 11:07

Man kan använda Skivverktyg för att radera skivan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 11:12
Ursprungligen av Bugs:

Jag har försökt men det fungerar inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 11:19
Ursprungligen av Bugs:

Nu fungerar det.

Tack allihopa för hjälpen!

1
Bevaka tråden