Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hållbara saker?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Flen
  • 2004-09-19 01:49

Hej på er!

Jag har ett uppdrag från gud...nja..Stoor, iallafall..

Det skall köpas in två redigeringar till grundskolan...åk. 6-9.
(ni ser genast scenariot framför er, vilda, brottande horder av ständigt växande barn, fumliga, coladrickande, lättirriterade gullpluttar)

funderar på vahettere iMac G5. vi kommer inte att ha råd att köpa ngt nytt på säkert 5 år sen, så...det bör palla en del.

Frågan är: kommer den att hålla? pallar den med 60-90 ungar/års behandling?

Vi har kollat på mediahubben, men jag tror inte på den, hur mycket folk än säger. isåfall en eMac.

jag önskar lite råd & dåd!

/Marie.

ska ni köpa imac g5 så rekommenderar jag er att montera fast dom i väggen annars kommer förmodligen dom små skitungarna att lyckas välta dom ett par ggr = minskad hållbarhet

annars är väl emac skoldator no 1, men tyvärr kan man väl inte säga att man får så mycket för pengarna, bättre då med powermac g5 men kostar mer, jag måste vara lite mosig såhär på nattkvisten, vad är mediahubben för något?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-19 02:27

Köp datorerna med AppleCare så har du 3 år garanti och telefon support... (du får också extra "garanti" på möss och tangentbord och de är de första sakerna som troligen går sönder)

Du har rabatt från AppleStore for education på dator och AppleCare.

Ps. Cola i tangentbord täcks inte av garanti

Kör med iMac G5, men bara om det går att göra som någon (jag tror det var mondo) sa i en annan tråd: Fixa en glasskiva framför monitorn, så att klåfingriga hände inte förstör TFT-monitorn. Det är nog den svaga punkten på iMac G5. Annars gissar jag att den är tålig, så gott man nu kan döma utan att några ex kommit till Sverige ännu.

• Medlem
  • Flen
  • 2004-09-19 13:53

Tack kära ni för svar. JAg känner till alla fina rabatter man får som instutition, som lärare & elev/student, så ASE har jag varit inne på flera gånger.

Jo, foten ser oekligen lite osäker ut. Men jag vill ju att alla uttag ska vara åtkomliga, man ska kunna mata in & ut skivor själv, osv. Montera fast måste vi nog göra iallafall. Jag menar, hallå, det är ju mac...somliga kan ju inte skilja på mitt & kommunens.
En plexiskiva framför tft:n är ju ett bra & billigt alternativ. Jag menar, grovrent från någon städerska...inte så bra.

Apple Care är redan givet, vi får ingen service från kommunens it-tekniker.

Nåde den parvel som dricker cola på lektionstid...

Mediahubben kan du hitta här:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInst.woa/91510/wo/6O4HDytkIttJ2gYqCifrk6ygHOf/0.0.9.1.0.6.13.0.6.0.0.0.0.3.1.1.0?92,52

Parentes: en sån här skulle jag inte gråta över...http://promo.euro.apple.com/promo/mobile_classroom/se/

1
Bevaka tråden