Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela adresser, musik, kalendrar etc

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man de? Om jag till exempel vill att visa meddelanden i eposten ska kunna läsas av flera olika personer på samma dator men med olika konton eller dela på musiken i itunes med flera användare på samma dator

• Oregistrerad
  • 2004-09-19 21:12

För att dela musiken mellan olika användare har jag gjort på följande sätt:
Skapat en ny mapp på min andra hårddisk och kallat den musik. (det gär lika bra att använda hårddisk ett och man bara har en)
Där efter går man i under inställningar i iTunes och väljer den nya mappen under avancerat.
Nu har alla användare tillgång till musiken. För att skydda den har jag dock som administator sett till att övriga användare bara kan läsa och inte ändra filerna i mappen.
Allt detta funkar bra.

För att läsa epost medelanden skall du bara ställa in respektive mailprogram att hämta emailen från samma ställe. Se bara till att dom inte raderas när de hämtas utan ligger kvar på serven. det enda problemet som jag ser med detta är att det kan bli svårt att avgöra vem som skall radera posten eller hur länge den skall ligga kvar. Lösning på detta är att skaffa olika mail konton och vips är problemet löst.

• Oregistrerad
  • 2004-09-19 21:18

Såg i rubriken att du undrar hur man delar kalendrar och det gör jag också.

1
Bevaka tråden