Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

annan programvara till airport express

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 13:34

Jag funderar på att köpa en airport express och använda när jag spelar live med min tibook. är det nån som vet om det funkar att sända vadsomhelst till ljudinterfacet i expressen? kopplar man liksom ljudutgången via airportkortet?

Tacksam för tips.

/dynamik

Det är bara iTunes som har möjlighet att skicka sitt ljud till Expressen. Datorns andra ljud spelas som vanligt i högtalarna när iTunes spelar via basstationen. Dock finns det ju "ful-lösningar" att skicka ljudet från din applikation via iTunes och sen vidare till Espressen. men det blir en fördröjning. och kanske inte så smidigt om man spelar live.

• Oregistrerad
  • 2004-09-20 21:38

Aha. Antar att itunes skickar ljudet komprimerat på nåt sätt. Kan man inte ordna en sån på nåt vis?
Och så undrar jag ju förstås om dina fullösningar... som tex...?

enligt apple så streamas ljudet i deras egna Apple Lossless Encoder, och jag misstänker att den inte skickar fler bits per sekund än den fil du spelar i itunes är. ( så en 128kbit/s mp3a generear 128kbit per sekund ström osv)

har inte testat någon fullösning, men jag läste på macosxhints.com att det går, här.

• Oregistrerad
  • 2004-09-21 14:10

Tack för tips. Jag ska testa med en lånad express. Får väl se om det kan va nåt. Återkommer.

1
Bevaka tråden