Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macally laddare, skillnad mot Apples?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-20 17:58

Olyckligtvis har laddaren till min PB 12" börjat glappa alldeles vid kontakten till datorn och fungerar bara ibland. Glad i hågen surfade jag in på Apples hemsida och tänkte beställa en ny. Lika glad blev jag inte när jag såg prislappen på en ny laddare... Med studentrabatt ville Apple ha 900:- för en liten dosa med två sladdar... Är det något Apple är bra på så är det att ta betalt för reservdelar. :rolleyes:

En tusenlapp för en laddare är i mesta laget (ajöss extraminne..) för en studentekonomi varför jag började leta efter alternativ. Det jag hittat är PowerPc som har en kopia vilken kostar lika mycket som Apple original, och Macoteket som har en laddare från Macally för 499 kr.

Är Macoteket det billigaste alternativet, eller finns det någon annan leverantör som jag missat? Kan det löna sig att beställa från utlandet?

Är det det någon som testat Macallys variant? Är det någon skillnad jämför med Apples förutom att priset är hälften så högt?

• Medlem
  • 2004-09-20 19:06

Så mycket billigare än så är inte laddare till vilken dator som helst. Om Macoteket säljer en sak så brukar det betyda att de fungerar, men ring och hör om de passar din modell.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 20:29

Jag kände på en sån där Macally-nätdel på Apple Expo i Paris, och den var GLÖDHET! Jag skulle nog hålla mig till Apples originalgrejor i alla fall.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-20 20:55
Ursprungligen av Mondo:

Jag kände på en sån där Macally-nätdel på Apple Expo i Paris, och den var GLÖDHET! Jag skulle nog hålla mig till Apples originalgrejor i alla fall.

Hmmm.... Det lät ju inte så bra, iofs blir Apples enheter också ordentligt varma. Hade prisskillnaden varit förumbar hade jag köpt en från Apple, men nu lutar det åt en Macally istället.

• Medlem
  • 2004-09-24 00:17

Ja även Apples grejor blir varma, min började ryka och lukta bränt innan den lade av (till ibook g3) bara att köpa en ny...

Du kan laga själv - det är en 2,5 eller 3,5 mm stereokontakt vill jag minnas med skärm i änden, men skärmen klarar du dig utan så du kan bara klippa av den gamla och löda på en ny.

Sök i forumet och du skola hitta!

1
Bevaka tråden