• Oregistrerad
  • 2004-09-20 22:26

Hejsan allihop. Jag heter Björn och är 23 år och har faktiskt ingen mac... än. Till helgen får jag förhoppningsvis min PowerMac G4 733 mhz och gör då bytet från PC till Mac. Blev medlem här eftersom jag inte kan mycket alls om mac och vill lära mig. Kommer mest sitta tyst och snoka runt i trådar i början.

Jag bor i Gävle och har gjort det i ganska precis ett år nu. Innan jag flyttade hit så bodde jag i Bollnäs i två år där jag pluggade multimedia och grafisk design på Idévärlden. Givetvis så fanns det macar på den utbildningen också så helt färsk är jag inte när det gäller macanvändande. Fast det blev ju mest att jag satt vid PC-maskiner då jag var van vid det. Nu har jag dock lessnat på alla virusproblem och det sega operativsystemet så det är dags för byte. Dessutom har flera vänner mac och kan finnas där som en personlig helpdesk för mig.

Well, innan jag flyttade till Bollnäs för pluggande så bodde jag i Hudiksvall där jag är uppvuxen. På gymnasiet pluggade jag Estetisk Konst & Formgivning. När studenten, balen och bakfyllan efter var avklarad så jobbade jag i ett år på en ICA-butik. Sen blev det som bekant flytt till lilla Bollnäs.

Nu fick jag tyvärr inte jobb inom den grafiska branschen utan försörjer mig istället genom att jobba på Konsum Nian som ligger mitt i Gävle. Trivs rätt bra och kommer väl fortsätta inom handels. Mitt webbdesignande som jag hade som mål att jobba med får bli en fritidsgrej istället. Kolla gärna in min hemsida för att se lite vad jag gjort. Om du är nyfiken på hur jag bor så tycker jag du ska kolla in min sida KAMERA.

FAKTADEL:

Fullt namn: Björn Mattias Olsson
Födelsedatum: 15 januari 1981
Uppvuxen: Hudiksvall, Sverige
Bor: Tvåa i Gävle
Längd: 181 cm
Vikt: 75 kg
Snusar & Röker: Inte alls, hate it!
Flickvän: Nej. Lyckligt singel.
Dricker: Saft i mängder, mjölk och färgglada ”tjejiga” flaskor ute på krogen.
Sport: Inlines, ibland slalom och golf. Har spelat pingis, fotboll och innebandy.
Tidigare jobb: ICA-butik i Hudiksvall, Lärare i webbdesign, Hemköp i Bollnäs.
Körkort: Yes indeed, sedan 29 mars 2000.
Lyssnar på: Kent, U2, Mew, The Cardigans, Lisa Miskovsky, The Hives, Marit Bergman, Coldplay, Elin Sigvardsson, Sigur Rós, Christian Kjellvander, Lars Winnerbäck.
Hobby: Grafisk design, film.
Favoritfilmer: Fight Club, The Game, Scarface, Amelie Från Montmartre, Lost In Translation, Gudfadern I & II, Sagan om Ringen.

Bifogade fyra bilder på mig också:

Bild 1: 14 september 2004
Bild 2: 29 april 2003
Bild 3: 20 juli 2001
Bild 4: 6 juli 2004

Senast redigerat 2004-09-20 22:42