Hej,
Ganska nybliven Macägare dock inte användare. Arbetar på generalagent med teknisk support. Där är ganska seriös. Men när jag kommer utanför arbetet så är jag nog ganska långt ifrån seriös. Tror det är min balans som rubbas av vara så seriös på jobbet.
Bor i Malmö. Singelkille utan tjej
Äger en iBook. Som jag använder mest för arbete, då vi bara köra mac på arbetet så är det smidigt när man vill arbeta hemifrån en dag. Har en 40 gigabyte iPod som jobbet står för. För backup och musik. Använder Nuendo2, Ableton Live, Reason, Cubase SX3, och massa andra steinberg produkter. Kör med ESI quatafire ljudkort för fältinspelningar. Fungerar hyfsat bra. Kör med stor musik pc som är dämpad enligt alla konstens regler.
Dock har iMovie och min nya dv-kamera fått mig på nya banor. Börjar växa ur iMovie, sneglar på köpa Final cut pro och motion. Helt sjukt bra mjukvara apple kan producera. Motion får mig tappa hakan. Då min nya grej efter släppt skivor förr i tiden. Så vill jag göra musikfilmer. Då film triggar min kreativtet till hundra.
Fruktansvärt nöjd över min iBook. Börjar snegla på G5:a men dock blir jag av med massor av nyttig programvara som jag har min pc. Blir dyrt som fan o köpa om allt. Som adobe photoshop inte är helt gratis. Men musikprogramvaran ifrån ableton, reason, o steinberg är ju crossplatform. Det är kanon.
Men grabbarna på jobbet är oroliga för jag skall bli macare på heltid. Då jag är den enda som kan peze utan o innan. Haft peze sedan 1984. Men jag måste säga att det lika bra. Men apples programvaror och oprativsystem är skitbra. Det är det som lockar mest.
Anledning nummer ett jag köpte iBooken var den ersatte min bärbara peze. jag vill ha en liten portabel dator för att alltid ha med mig o då blev ibooken 12" perfekt. Satans prisvärd, motsvarande pc i samma skärmstorlek var för dyra.
Dock hoppas man att Powerbook g5 dyker upp inom ett år. Då slipper jag köpa en stor g5:a. Behöver mer kraft för filmen. Då min musikpeze allt funkar och rullar perfekt känns dummt att byta ut den.