Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook på G?

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-10-18 17:52
Ursprungligen av svanerik:

Jag har pengar undansatt, väntar på uppdatering... Kom NU!

samma här... men börjar fan bli otålig...

Tyska MacGadget har publicerat obekräftade om att en ny iBook kommer på tisdag. En enkel speedbump och lägre priser (inget revolutionerande men alltid trevligt): iBook Updates?

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-16 02:30

Jeg tipper det blir ibook 12" 1.2 ghz, ati radeon 9250 og kanskje superdrive som valg...

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-16 10:28

Har egentligen ingen aning om hurdana apples uppgraderingar/nya rev. brukar bli, men en 10" modell för de som vill ha lättare dator kanske skulle vara troligt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-16 14:58

lite ryckten,,, men det kan komma nya ibooks på TISDAG

Nya Powerbook 12" blir 13.3 widescreen

/F

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-18 17:25
Ursprungligen av Fredric:

/F

13 tum widescreen ar helt ratt! Sitter pa en Sony VAIO 16SP med 13tum 1280x800 skarm. Jag blir ledsen for att den ar sa lojligt mkt niceare an min skarmen pa min (iofs gamla) TiBook 1GHz.

Ursprungligen av Fredric:

/F

Usch! Widescreen, vilket straff :(. Det är inte bara fult utan det innebär även mer dator/bildskärmsarea. Om jag köper en dator med 12" skärm är det för att den ska vara liten, annars hade jag köpt en 15".
Hoppas bara dom inte sätter en widescreen på ibooken också...

• Oregistrerad
  • 2004-10-17 14:58

Mkt intressant, synd att det dröjer till mitten av 2005 som det ser ut.

//André

Apple studentkampanj "Cram and Jam" går ju t.o.m. 2 november, så innan dess kommer väl ingen ny *Book. Eller?

• Oregistrerad
  • 2004-10-17 15:41

Tänkte också på det, och det är väl inte så troligt. Tror knappast dom är så dumma att dom släpper nåt innan dess. Men man kan ju alltid hoppas...

//André

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-17 16:17

Jag hoppas på en lättare iBook i någon annan färg än vitt. SD och Bluetooth som tillval.

Ursprungligen av Mondo:

Jag hoppas på en lättare iBook i någon annan färg än vitt. SD och Bluetooth som tillval.

iPod, iBook och iMac hänger ihop som tre sköna polare, så det känns som att iBook kommer att fortsätta vara vit. Men iPod Mini finns i olika färger, så det kanske kommer en iBook Mini i diverse roliga fäger.

Min nästa dator blir en iBook, så jag hoppas också på en ny modell innan det är dags för mig att handla, vilket blir till våren tror jag.

/c

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-17 16:21

Personligen har jag alltid viljat äga ett dasslock, så om de skulle gå tillbaka till den modellen (men mycket nyare och snabbare komponenter, såklart) skulle jag vara jättenöjd... men apple har väl aldrig gått tillbaka till gamla spår som jag har förstått det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-17 16:29
Ursprungligen av Timber:

Personligen har jag alltid viljat äga ett dasslock, så om de skulle gå tillbaka till den modellen (men mycket nyare och snabbare komponenter, såklart) skulle jag vara jättenöjd... men apple har väl aldrig gått tillbaka till gamla spår som jag har förstått det.

Dasslocket var ju en hemsk dator på alla sätt. Tung, ful och dålig.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-17 17:27
Ursprungligen av Mondo:

Tung? Kanske det, men i en ny version går det att fixa...

Ful? Beror absolut på smaken... jag tycker att den är jättesnygg.

Dålig? Skulle ju självklart sättas in nya delar som jag skrev...

Ursprungligen av Mondo:

Knappast ful eller dålig har både en 466Mhz iBook och en Powerbook G4 1.33 15" och föredrar faktiskt ganska ofta att använda "Dasslocket"eftersom den har skönare tangentbord och trackpad. Mitt enda egentliga klagomål är minnesbegränsningen på 576MB som gör att den med OSX blir seg fortare än Powerbooken som har mer minne . Powerbooken är självklart snabbare på processorkrävande uppgifter men annars är prestandaskillnaden i dagligt bruk inte alltför märkbar. Visst är upplösningen inte lysande på iBookens skärm men det funkar ändå ganska bra.

Angående utseendet på iBooken så reagerar de flesta väldigt positivt på det och många frågar var man kan köpa en så snygg dator. Powerbookens utseende är ju elegant men knappast banbrytande , en i mängden typ.

Senast redigerat 2004-10-18 00:00
  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 16:37

Gah!! Jag vill att dom släpper de nya nu!!

inget är som väntans tider

• Oregistrerad
  • 2004-10-17 23:14

Jag har slutat att vänta och sitter nu på en "gammal" iBook 1 Ghz. Det känns så himla bra! Hoppas att det kommer en skitdålig uppdatering så jag slipper bli missnöjd!

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 08:45
Ursprungligen av svanerik:

Jag har slutat att vänta och sitter nu på en "gammal" iBook 1 Ghz. Det känns så himla bra! Hoppas att det kommer en skitdålig uppdatering så jag slipper bli missnöjd!

Ha ha.. grattis till den btw. söt du va i NT i lördags

• Oregistrerad
  • 2004-10-17 23:36

Haha, en skitdålig uppgradering vore festligt

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 10:14

Mkt intressant Leftrustle, undrar om PB kommer i samma veva tro..

intresant

jätte intressant. Hoppas dom kommer ligga i ungefar samma prisklass som nutidens ibooks.

undrea när dom kan komma släppas i affär...

Ursprungligen av blodsugare:

jätte intressant. Hoppas dom kommer ligga i ungefar samma prisklass som nutidens ibooks.

undrea när dom kan komma släppas i affär...

Vissa rykten säger att priserna kommer att vara lägre än dagens priser. Andra rykten säger att den nya iBooken redan finns ute hos ÅF och bara väntar på att få säljas. (Men detta är bara lösa rykten, ingenting som bekräftats som "säkert" av trovärdiga sajter.)

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 11:25

Tror ni att PB uppgradering kommer i samma sväng, eller skulle apple göra nåt som aldrig gjort förut (eller?) uppgradera iBooken innan PowerBooken?

Ursprungligen av iJohannes:

OLED-skärm på en dator är väl inget att ha?

Den drar väl mindre ström, har klarare färger och klarar solljus mycket bättre, eller? (Sen finns det nackdelar också, förstås, men de jobbar väl för fullt för att lösa dessa.)

Ursprungligen av Agazzie:

Tror ni att PB uppgradering kommer i samma sväng, eller skulle apple göra nåt som aldrig gjort förut (eller?) uppgradera iBooken innan PowerBooken?

Ja, de brukar följas åt (förra året kom PB i september och iBook oktober, 2002 kom båda i november och 2001 kom båda i oktober) så en PB-uppdatering är väl rimlig rätt snart, men om ryktena stämmer så verkar ju iBooken komma före (imorgon redan).

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 11:52

Ne, mycket rykten är det. Jag är dock mest intresserad om PowerBooken kommer snart, om iBooken kommer imorgon, så borde väl PowerBooken göra det samma..

Hoppas bara PBn kommer ut i såpass tid
att man hinner få den levererad till Jul.
Det hade varit en fin-fin julklapp till mig
själv från mig själv

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-10-18 15:56
Ursprungligen av MartinT:

Hoppas bara PBn kommer ut i såpass tid
att man hinner få den levererad till Jul.
Det hade varit en fin-fin julklapp till mig
själv från mig själv

jag håller med sitter å väntar å väntar på en jäkla uppgrade.. morr* tänker ju inte köpa en halvårgammal apple direkt.. om man ser som julklapp så hoppas jag på att de trycker in en 1,5ghz i 12" å 128 mb ati grafik..gärna en 5400rpm hdd oxå:-P

Bevaka tråden