Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kul citat :)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 20:00

Läste detta på MacMinute, ett citat från en student på Columbia University i en artikel om hur iPoden ökat studenters intresse för Macen:

Citat:

"Macs are the shit," Ledy said. "They're the easiest to use and Apple's interface is just so slick. [By comparison] XP looks like Fisher-Price."

XP ser ut som Fisher-Price, jag garvade gott åt den kommentaren.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-22 20:49

För dom som inte har småbarn kanske det är på sin plats att förklara att Fisher-Price är en mastodont-producent av plastleksaker för riktigt små barn:
http://www.fisher-price.com/se/default.asp

EDIT: Jo, jäkligt träffande jämförelse, faktiskt.

EDIT EN GÅNG TILL: Du råkar inte ha URLen till artikeln?

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 21:58
Ursprungligen av Danne V:

För dom som inte har småbarn kanske det är på sin plats att förklara att Fisher-Price är en mastodont-producent av plastleksaker för riktigt små barn:
http://www.fisher-price.com/se/default.asp

EDIT: Jo, jäkligt träffande jämförelse, faktiskt.

EDIT EN GÅNG TILL: Du råkar inte ha URLen till artikeln?

Sorry, Danne. Generalfel att inte posta URL:en. Här är den: http://www.columbiaspectator.com/vnews/display.v/ART/2004/09/22/4151217a51d97

Och det är en riktigt kul jämförelse, ja. En av de bättre jag hört.

• Medlem
  • 2004-09-22 22:10

Inte för att skryta men... det var precis det jag tänkte när jag såg de första bilder på XP. Å andra sidan är OSX väldigt tydligt designad med tanke på skumögda medelålders. Särskilt de första versionerna var STOOORA menyer etc det mest iögonfallande. Lyckligtvis har det blivit bättre.
Och ännu finns det ingen Linuxvariant som inte ser hemsnickrad ut.

Det var bättre på C64:ans tid. Vem behöver färg, eller ikoner?

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 22:19
Ursprungligen av lime:

Inte för att skryta men... det var precis det jag tänkte när jag såg de första bilder på XP. Å andra sidan är OSX väldigt tydligt designad med tanke på skumögda medelålders. Särskilt de första versionerna var STOOORA menyer etc det mest iögonfallande. Lyckligtvis har det blivit bättre.
Och ännu finns det ingen Linuxvariant som inte ser hemsnickrad ut.

Det var bättre på C64:ans tid. Vem behöver färg, eller ikoner?

Jag har inget intresse av att starta flamewars mellan plattformar på nåt sätt, men när vi ändå är inne på att lovorda OS X GUI kan den här artikeln av John Gruber (visserligen från april) vara intressant läsning. Handlar om Linux användarvänlighet.

När vi ändå är inne på brister i olika OS så kanske mågon har missat denna lilla film (störtskön... om man orkar se klart den)

EveryOSsucks

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-23 07:12
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

När vi ändå är inne på brister i olika OS så kanske mågon har missat denna lilla film (störtskön... om man orkar se klart den)

EveryOSsucks

Om man orkar se klart den, ja... Halva längden hade räckt.

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 07:26

jag konstadetade att det såg ut som om ngn hält ett paket NonStop över skärmen för dom söta Widoze pojkarna i turnerande XP bilennär den var här i stan.

Då vart dom sura.

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-23 17:38

Wirelessly posted (SonyEricssonT68/R502)

Ursprungligen av DimeR:

jag konstadetade att det såg ut som om ngn hält ett paket NonStop över skärmen för dom söta Widoze pojkarna i turnerande XP bilennär den var här i stan.

Då vart dom sura.

En fullt normal reaktion när man känner sig träffad.

1
Bevaka tråden