Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP Compressor, Kan inte komprimera, lyckades en gång.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 09:20

Fanns en liknande tråd men valde en ny, var inte riktigt samma problem.

Men jag har importerat en DV fil, valt plats där de ska hamna och valt komprimering. Ja när jag trycker på Submit kommer ett felmeddelande

Cannot submit
Unable to connect to background process

Pröva att instalera om utan resultat. Jag känner mig lite dum, för några dar sen lyckades jag bränna en DVD skiva efter komprimeringen i compressor. Allt var ju så enkelt, men igår satt jag halva natten. Hade alla starndad inställningar, men vad är de jag har missat? Tittat i hjälpmenyn. skulle va tacksam om nån kunde förklara för mig som att en 2 åring förstod, om det är nån som orkar? Skulle vilja ha min DVDfilm färdig nångång.

Tackar på förhand
Mickels

  • Oregistrerad
  • 2004-09-23 11:53

Saxat från http://www.kenstone.net/fcp_homepage/compressor_warmouth.html

Sometimes you may get the dreaded "Unable to Submit Batch: Cannot Connect to Background Process." If this is the case, there are several reported workarounds.

1) If you are exporting directly from Final Cut Pro 4, try launching Compressor first, and then exporting from FCP.

2) Trash Compressor's preference file. This can be found in Home > Library > Preferences > com.apple.compressor.Compressor.plist. Drag the plist file into the Trash and empty Trash.

3) Trash the Qmaster logs. These can be found in your hard drive > Library > Logs > Qmaster. Drag the entire Qmaster folder out of the Logs folder and into the Trash and empty Trash.

1
Bevaka tråden