Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut på PC från Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-23 12:00

Vet någon hur det är nu när man har detlat ut en skrivare på nätverk på en pc.. och vill lägga till den på macen...? Jag har en canon mp360, dessver finns det inga drivers till mac. Så att jag måste ha de de kopplat till pc... Jag brukade få ett error när jag försökte skriva ut... det var... NT_STATUS_ACCESS_DENIED... Kan någon hjälp mig med detta?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-09-23 12:05

Det låter som du har en tidig version av Panther. Har du installerat senaste 10.3.5-uppdateringen av operativsystemet?

• Medlem
  • 2004-09-23 12:19

Ja jag har 10.3.5... Men har det något att göra med att jag väljer Gerisk skrivare i skrivarmodell? För att min skrivare finns ju inte med.... Ringde till Canon ida och de sa att skrivaren inte har stöd för mac...? Men jag delar ut den via PC ju.... Jag har inget lösenord till min PC... Jag är lite besviken just nu...:(

• Oregistrerad
  • 2004-09-26 17:12
Ursprungligen av Kalle W:

Det låter som du har en tidig version av Panther. Har du installerat senaste 10.3.5-uppdateringen av operativsystemet?

Det här med NT_STATUS_ACCESS_DENIED är fixat nu genom att vi satte igång lösenord i windows.. Går inte att skriva ut anonymt därav felmeddelandet. Problemet nu är att sakerna skickas till skrivaren men skrivs inte ut. Det åtgärdade vi med GIMP skrivardrivrutiner men utskriftskvaliten blir ju mycket sämmr emed sådana här. Så jaja, canon har inget stöd för mac os x med skrivaren därav funkar det inte som han hoppades på antagligen..

Ursprungligen av jockeleu:

Det här med NT_STATUS_ACCESS_DENIED är fixat nu genom att vi satte igång lösenord i windows.. Går inte att skriva ut anonymt därav felmeddelandet. Problemet nu är att sakerna skickas till skrivaren men skrivs inte ut. Det åtgärdade vi med GIMP skrivardrivrutiner men utskriftskvaliten blir ju mycket sämmr emed sådana här. Så jaja, canon har inget stöd för mac os x med skrivaren därav funkar det inte som han hoppades på antagligen..

Jag har också samma problem men vill gärna lösa det. Vad menar du med "satte igång lösenord i windows"?

• Oregistrerad
  • 2004-09-24 09:04

Kanske en omväg, men spara det du ska skriva ut som en PDF och skicka till PC'n och skriv ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 20:36
Ursprungligen av icep:

Vet någon hur det är nu när man har detlat ut en skrivare på nätverk på en pc.. och vill lägga till den på macen...? Jag har en canon mp360, dessver finns det inga drivers till mac. Så att jag måste ha de de kopplat till pc... Jag brukade få ett error när jag försökte skriva ut... det var... NT_STATUS_ACCESS_DENIED... Kan någon hjälp mig med detta?

Kanske redan löst? Annars så testa att lägga in macen i samma workgroup eller domän som pcn. Du ändrar detta i programmet Directory Access som du hittar i Utilities (Katalog Access i Verktygs program på svenska???) Windows kräver lösenord för att ansluta om man går mellan olika domäner...

1
Bevaka tråden