Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min PB hittar inte HD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej min powerbook g4 12" hittar inte hd ??
får upp det klassiska blinkande frågetecknet/smilegubbe. Hur får man datorn att hitta hd.
Kan inte starta upp den. Provade att ominstallera osx men inst.prog. hittar inte hd.
Var har den tagit vägen ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-23 13:57

Har du redan monterat in en ny HD?

Oavsett: Starta från OSX-installations-CD/DVD och leta rätt på skivverktyget. Där kan du kontrollera & reparera en något defekt HD, eller formatera om den.

Ursprungligen av pichia:

Har du redan monterat in en ny HD?

Oavsett: Starta från OSX-installations-CD/DVD och leta rätt på skivverktyget. Där kan du kontrollera & reparera en något defekt HD, eller formatera om den.

he he he nej har inte bytt än.
provade med skivvertyget men den hittar inte någon hd ??

Jag hade ett liknande problem på en stationär dator och skivverktyg kunde inte hitta hdn. Däremot när jag bootade med en cd med Norton U. så hittades hdn, så att jag kunde formatera om den. Nu ska man ju tydligen vara försiktig med Norton sägs det, men om disken ändå är rökt så gör det väl inget att testa. Sen har du ju Disk Warrior också.

Ursprungligen av Ian Curtis:

Jag hade ett liknande problem på en stationär dator och skivverktyg kunde inte hitta hdn. Däremot när jag bootade med en cd med Norton U. så hittades hdn, så att jag kunde formatera om den. Nu ska man ju tydligen vara försiktig med Norton sägs det, men om disken ändå är rökt så gör det väl inget att testa. Sen har du ju Disk Warrior också.

har du disk warrior(som man kan boota med?)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 14:48

Det är väl = att den inte hittar någon system mapp? testa att installera om den,...

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 15:26

zappa pram (3xbong)- avstängning -zappa pram (3xbong) har löst samma problem för mig ngn gång.

äpple+alt+p+r

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-23 16:07

Kan du höra att HD:n spinner upp när du sätter på datorn?

Annars, om övriga tips inte hjälper, låter det hela som om ett HD-byte vore lösningen.

1
Bevaka tråden