Hm, jo det är väl på tiden att man skriver en liten "prezz" som det på Lunarstormiska. *fnissaj* *skratt*
Född 1967 i Stockholm. Har 3 döttrar, 16, 13 och 8 år (därav Lunar-kompetensen), samt en älskad sambo som dock inte fattar vad det är för bra med Mac. Bedrövligt. . Köpte första Macen (en SE med System 6.07) 1990 i Uppsala, dit jag fick skjuts med en kompis på hans Suzuki. Två pers och en Mac på motorcykel...
Jobbade mej raskt igenom lite olika tråk-macar (LC, Si, Ci) innan jag hoppade på PPC tåget med en 6100 och en 6320. Fartökningen var... dramatisk.
Sen blev det ett gäng år på den mörka sidan som dock blev en nyans ljusare när XP släpptes (åjo, jämfört med 95, 98 och 98:2). När jag väl fick tillfälle att lajja lite med en OSX-maskin så fattade jag hur kul Macen hade blivit igen. Cirkeln är sluten.
Gillar annars webb-snickeri och driver forumet www.korallhavet.com som är en samlingsplats/stöd&hjälp-forum för människor som lider av depressioner på ett eller annat sätt.
Ett forum som är alldeles för behövt, tyvärr.
Jo just det: Mitt nick har sitt ursprung från ett vykort jag fick av en kompis, med en inbjudan till Anders F Rönnbloms release av "Caviar Pizza". Min kompis hade adresserat det till "Tomcat McThomas aka. Thomas Lundberg".
När jag sen, nån vecka senare, behövde ett nick till mitt första Passagen-konto råkade jag se vykortet och, tja - that´s it. Sedan dess har det hängt med, bara.