Christian Å; en sjyst grabb, webbmakare, orginalare, Mac-tekniker och bollplank. Född senare delen av sjuttiotalet.
En av Martins vapendragare och bollplank när det gäller 99mac. Har varit mindre aktiv det senaste året, men har lite roliga saker på gång. Om Kenneth bara tjötar lite på mig, så ska det snart vara klart. Men jag lovar inget.
Hade en tidig Mac-upplevelse som tydligen inte gjorde något stort intryck eftersom jag körde PC från 1991 tills PowrBook G4 lanserades. Jag körde Mac i skolan sedan i mitt arbete, men min första egna Mac blev en PowerBook G4. Jag har henne kvar fortfarande och hon har förlåtit mig för läskedrycken jag hällde över henne. Jag planerar dock att låta henne bli server och musikarkiv till våren. Vi har inte pratat om det, men jag tror hon kommer att gilla det.
Jag jobbar på en inhouse byrå. Vi kallar oss reklamavdelningen och försöker få de andra på företaget att förstå att det vi gör är viktigt. Samtidigt försöker vi få ett ibland enformigt jobb att vara roligt och stimulerande.
Jag jobbar mest med våra webbplatser på massor av språk, men ibland gör jag en och annan trycksak även om det blir allt mer sällan. Snart ska vi göra en produktkatalog på närmre 500 sidor. Med en sql-databas, xml-kod och Apple Script så skapar vi produktsidor i Indesign på nolltid. Nästan. Sköter om våra Macar och jobbar med att få med Mac som personalköpsdator.
Martin var och hälsade på mig och tog en bild. Ni som har valt att visa de avlånga bilderna längst upp kan ibland se mig skymta förbi.
Aikido är en passion som kräver min uppmärksamhet minst två gånger i veckan. Aikidon kräver inte så mycket fysiskt så jag även även börjat på simskola. Jo, jag kunde simma men att crawla utan vara totalt slut efter 20 meter håller jag på att lära mig. Dessutom simmar jag mycket bättre bröstsim numera.
Det får vara bra så. Ser fram emot en spännande Elitserie i hockey. HV är laget i mitt hjärta även om det finns plats för Färjestad som jag lärde mig älska i min barndom. Det ingick även i min uppfostran att avsky Djurgården och där lyckades min pappa.