Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiomedia III att funka genom OS X

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-09-24 20:17

Har precis uppgraderat till Mac OS 10.2.8 och tänkte köra Pro Tools Le 6.0.
Körde förut med Os 9.2.2 och hade ett käckt litet tillägg som gjorde att jag kunde utnyttja Audiomedia III kortets in och utgångar även när jag inte körde protools. Försökte använda samma nu när jag kör os x men det gick ju inte. Någon som vet om det finns något liknande litet program eller drivrutin som gör att jag kan bara använda audiomediakortets utgångar när jag kör iTunes tex?

Enligt Digidesign så är det inte möjligt i OS X
Så här står det.

In Pro Tools 6.0, iTunes / Logic/ 3rd party apps cannot play through the Digi HW. OSX SYSTEM SOUNDS (error beeps, whatever) will not be heard through the DIGI HW.
´
jag har också ett AM III och har inte lyckats.

Mats B

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-09-24 21:21

Jo men enligt digidesign så skulle det väl inte funka genom Os 9 heller vad jag fattade det som..eller ?
Nåja, man överlever väl, om man nu lyckas installera ordentligt. Provade just och allting gick smärtfritt tills jag försökte hitta programmet ? Visst vad et installerat lite hjälpfiler och tillägg, men hittade inte själva protools Får krångla med det här i helgen och i värsta fall får man väl installera om 9.2.2 grrr

När jag installerade så var det inga problem.
Rätt mycket hamnar i Library-application support-Digidesign.
Där hamnar typ DAE och plugins o likn.
Programmet ska hamna i "program"

Ha det bra
Mats B

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-09-24 23:37

Det ligger en digidesign mapp i programm och där en pro tools 6 mapp. Men inga startfiler, försöker jag starta från cdn så får jag error -1119.

Upptäckte nu också att inga av småprogrammen man har funkar ju i os x heller, typ soundapp man använde till att konvertera mellan olika ljudformat etc. Väldigt irriterande, finns det något liknande program till osx ?

Jag har nu suttit vid min egen mac och jag tar tillbaka en del av det jag skrev.
Det går visst att få iTunes att spela via AM III.
Det som inte går är att få systemljud att spela via AM III, för att få iTunes o likn att spela så ska du installera Digidesign Core Audio, jag har version 6.2.3 som fungerar med AM III.

När det gäller installationen så kanske du ska göra om den, då får vi hoppas att allt läggs på rätt ställe,
Pro tools är lite känsligt för vilken version av OS X du kör, jag har 10.3.5 och då "måste" jag köra 6.2.3 eller 6.4 (fungerar inte med AM så 6.2.3 gäller)
När det gäller 10.2.8 så rekomenderar dom 6.1.2 av LE

Hoppas du får igång det, det är en del saker som jag tycker är bättre i LE 6 .
Har jobbat med de flesta versioner av PT sen 3.4.
jobbar profesionellt med Digi002 och LE 6.4, tyvärr i PC, men det får gå.
Har ju Mac privat så....

Mats B

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-09-25 15:48

Tackar för svaren Mats, jag tänkte börja med att köra Os 10.2.8 och Pt 6.2.1 eftersom det garanterar dom skall fungera, vilket iofs inte går så himla bra än så länge :(.
Men dom skriver ju också att det fungerar under os 10.3 fast inte garanterat typ...
Jag installerar Pt 6.0 eftersom det är den versionen jag har, finns det en fullinstallation för 6.1.2 direkt? jag trodde jag var tvungen att installera 6.0 och sedan uppgradera till 6.1.2.

1
Bevaka tråden