Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vlc

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-25 11:31

Jag har precis installerat VLC, och tycker att det verkar vara en mycket kompetent mediaspelare. Jag undrar hur jag ställer in det för att bli den förvalda spelaren av mediafiler, som det är nu försöker Quicktime att spela dem, med inte allt för gott resultat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-25 11:43
Ursprungligen av said:

Jag har precis installerat VLC, och tycker att det verkar vara en mycket kompetent mediaspelare. Jag undrar hur jag ställer in det för att bli den förvalda spelaren av mediafiler, som det är nu försöker Quicktime att spela dem, med inte allt för gott resultat...

1) Välj ut en fil med den filtyp som du vill att VLC ska spela
2) Välj "Get info" (eller motsv på svenska)
3) Välj fliken "Open with"
4) Välj knappen "Change all"

Voilá!

  • Medlem
  • 2004-09-25 13:45

Oh. Det hade ju det superlätta och helt intutiva OSX löst på ett fruktansvärt logiskt, enkelt och smidigt sätt måste jag säga >_<

Tack!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-25 14:29

Är det inte så man gör under XP på en PC oxå?

Man kan även högerklicka en fil, gå till menyn "Öppna med" och hålla ned Alt så ändras den till "Öppna alltid med".

Said... du vet att det finns extra codecs till QT-spelaren va? Det finns ett antal gamla trådar i ämnet. Jag har kompletterat min QT med komponenter för DivX, XVID, AC3, OggVorbis m m.

1
Bevaka tråden