Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intresseanmälan till 99mac Expo 17:e Juli

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi är väldigt tidigt i planeringen ännu så många fakta kan förändras:

- Den 17:e Juli arrangerar vi 99mac Expo i Stockholm. Om vi hittar intresserade utställare mitt i sommaren kommer i ha en mini-expo under hela eftermiddagen med möjlighet att testa en mängd roliga prylar.

- Klockan 18.00 - 19.30 visar vi MacWorld Expo NY direktsänt via satellitlänk (ja - satellitlänk, inte någon dålig webbsändning) med stereoljud och minst 120" bild. Detta är "the real thing" - fråga alla 100 personer som var på plats i Januari.

Efter att satellitsändningen är avslutad så är det MacPub med öl och tilltugg.

Priset för denna heldag beräknar vi bli 100 kronor oavsett om man bara kommer för satellitsändningen. Barn kommer in mycket billigare.

Är du intresserad av att komma på 99mac Expo den 17:e Juli?

Trevligt för er! Ska inte vi här i Umeå ta och ordna nåt liknande det i januari? Det var ju i en liten skala, men uppskattat!

Snarare så fixar vi en chartrad buss som åker ner ifrån Umeå till Stockholm fram-och-tillbaka va? Borde inte kosta många kronor faktiskt. Bra idé?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-13 23:04

Waaah! Det är klart jag kommer!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Snarare så fixar vi en chartrad buss som åker ner ifrån Umeå till Stockholm fram-och-tillbaka va? Borde inte kosta många kronor faktiskt. Bra idé?

Alltså det är nog inte kronorna det ligger i, utan att det inte riktigt lockar med 20 timmar i buss "bara" för ett sådant tillfälle. (Och då är jag ändå en van bussåkare efter typ 15-16 år som tävlingsimmare i Norrland...

Låter helt klart skitbra!!Klart man skall försöka komma!!Kan ju inte lov men försöka duger ju

  • Oregistrerad
  • 2002-05-14 07:02

CubeDude är med.

  • Medlem
  • 2002-05-14 08:16

Jag kommer gärna på expot men struntar fullkomligt i MW... Blir det gratis för mig då???

Det va ju väldans lyckat förra gången så det e såklart man kommer

AARGH, det är en onsdag. Brukar åka till sthlm ganska ofta då min sambos föräldrar bor där. Men det är tyvärr jobbigt att komma ifrån mitt i veckan.

Ciryon

Kommer!

Vill gärna att det lånas in en sådan här:

http://www.snowcrash.se/products/netsurfer/index.phtml

Har aldrig provat den, men den verkar bra.

MVH mattias

Jag vill inte förstöra din planering, Martin, men är det inte så att Keynoten är kl. 15 svensk tid?

N.Y. - Sverige skiljer 6 timmar om jag inte minns fel...?

Jag är intresserad dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-14 17:26

Blir det Airport också?

UPPDATERING 15/5

Vi har nu bokat lokal - bekräftelse kommer imorgon på papper. Jag är väldigt glad och nöjd - och ni kommer bli imponerade...

Nu börjar arbetet med att skapa en ny presentationssida och börja jaga utställare.

Mat & dryck funktionen är under kontroll och vi har bokat Teracom för satellitlänk. Allting är under kontroll!

Det är väldigt skönt att vara så här tidigt ute - det gör att vi kommer få en fantastisk dag tillsammans och att vi blir riktigt många också!
Mer uppdateringar kommer så fort vi har någonting klart!

2 megabit lina fixad. Vi kommer ha flera airport stationer på plats också. Allt är under kontroll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-15 17:57

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-15 18:13

Hur länge håller tillställningen på, ni alla 100 som var på plats i januari?

Bra att veta för planering av resa/ev boende.

Vårt mål är att ha öppet 11.00 - 20.00 på 99mac Expo 2002.

Vi börjar med utställning och "prova-på" sessions fram till 14.00 då vi hälsar alla medlemmar välkomna och släpper en liten överraskning.

15.00 - 16.30 är det keynote.

Därefter är det MacPub med möjlighet att snacka med vår Guru:s, utställare och andra medlemmar. Vi säljer riktig öl och tilltugg...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Mattias Bengtsson -:
Kommer!

Vill gärna att det lånas in en sådan här:

http://www.snowcrash.se/products/netsurfer/index.phtml

Har aldrig provat den, men den verkar bra.

MVH mattias

jag har testat den - jobbade på snowcrash tidigare. Den är väldigt bekväm men kostar ju en del också. Vad jag vet har Snowcrash ett par exemplar som de brukar dema på en del utställningar. Per Hugosson ät webmaster på Snowcrash och hänger även här. Någon kanske vill kontakta honom och fråga ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-05-21 16:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Priset för denna heldag beräknar vi bli 100 kronor oavsett om man bara kommer för satellitsändningen. Barn kommer in mycket billigare.

Vaddå "barn kommer in mycket billigare"!? Barn borde få betala dubbelt. Det är väl ingen matiné? Barn är läskiga.

Tänk på att dom unga är nästa generations macanvändare!

Citat:

quote: Vi säljer riktig öl och tilltugg...

Varför inte falsk öl?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jaÿ-z:

Citat:

quote: Vi säljer riktig öl och tilltugg...

Varför inte falsk öl?

Jag hade hoppats på ful-öl

Vi är två här som är gräääääsligt intresserade att komma. Men hur kan man vara säker på att få biljetter till bion? Det finns ju ingen lista att skriva in sig på. Kan man kanske muta dig, Martin?

Ärligt talat...jag är så ivrig på att få biljetter att jag hoppar upp och ned medans jag skriver detta. Kan du hjälpa oss?
Ps: vi är två tjejer...kanske kan det ge oss en push fram i ledet

Gambit

1
Bevaka tråden