Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur läsa RagTime 2.1 dokument?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle behöva öppna mina RagTime 2.1 dokument på en modern Mac. Hur lyckas jag med detta? Orginalprogrammet som legat i min gamla Mac Classic klarar inte av dagens processorer

Går de att öppna på en gammal Mac och spara om dem i någon annat format?
Har hört namnet RagTime, men kommer inte ihåg vad det var ?

Skulle nog tro att någon här på forumet kan ha en gammal mac framme och hjälpa dig att spara om dokumenten. Tyvärr har jag själv ingen av de gamla burkarna igång.

Verkar finnas nyare versioner av det:

http://www.got-a-mac.org/RagTime

Tack Johan, håller på och laddar ned senaste versionen för OS 9 så får vi se vad det kan ge men jag är tyvärr skeptisk. Provade med RagTime 4 för några år sedan och den versionen klarade inte av 2.1 dokument utan de hade bytt sidbeksrivningsspråk helt

Jag har för mig att RagTime 3.2 klarar av 2.1 dokument. Har du prövat RagTime Solo för Mac OS X, kanske kan den verionen lösa problemet. Finns att ladda ner gratis.

Tack Mackult! Det fungerar galant, jag hittade en gratis version av gamla 3.2 och installerade och den går faktiskt på min iMac utan hinder! Ett litet problem har jag dock... jag hittade bara en tysk version. Någon som har en svensk/engelsk version liggande eller som kan tänkas ha en idé vart det kan finnas? Programmet är numera freeware så någonstans borde man kunna hitta det tycker jag

...just det, provade senaste versionen av Ragtime Solo men den ville inte kännas vid 2.1-dokument...

1
Bevaka tråden