Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Riktig" filhanterare?

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-17 13:02
Ursprungligen av Anders Täpp:

Vi pratat om Finders möjligheter och i liknande diskussioner brukar det bli gnälligt om man pekar på shareware och liknande som utökar funktionen i grundsystemet. Men nu har faktiskt Finder möjlighet att köra plugins, eller Contextual Menu Items som de kallas. Den som vill kunna peka på en fil och högerklicka och flytta ser till att ha Move Items installerat. Detta är ett 15-dollars shareware men det kanske finns freeware också.

.

QuickAccessCM Freeware.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-10-01 16:45

Findern i sitt grundutförande, utan shareware är vida överlägsen Win XP Utforskaren i sin helhet. Bara sättet att hantera volymer gör det värt att switcha. Glöm inte det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-26 19:47

Jag tar och dammar av denna diskussion. Windows explorer är odugligt, likaså finder. Total commander och filhanteraren till windows 3.11 var så som jag ville ha det. Det jag läst här är ibland snudd på "eru knäpp? lär dig använda finder! gilla läget!" Finns det verkligen inget alternativ för mig? Två fönster i ett, inga stora ikoner. Litet och strukturerat. Det är så jag vill ha det.

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 20:22
Ursprungligen av durre:

Jag tar och dammar av denna diskussion. Windows explorer är odugligt, likaså finder. Total commander och filhanteraren till windows 3.11 var så som jag ville ha det. Det jag läst här är ibland snudd på "eru knäpp? lär dig använda finder! gilla läget!" Finns det verkligen inget alternativ för mig? Två fönster i ett, inga stora ikoner. Litet och strukturerat. Det är så jag vill ha det.

Visst finns det.
Till och med omnämnt och länkat i denna tråd…

Har ni som söker provat att byta ut Finder mot PathFinder? Inget jag gjort själv men jag vet en del powerusers som säger det ska vara bäst.

http://www.cocoatech.com/pf.php

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-11-26 20:00

Macintosh Explorer kanske kan va nåt?

Ursprungligen av Ricky:

Macintosh Explorer kanske kan va nåt?

Den som funkar klart bäst enligt mig. Testade precis och jihaaa, jag kan sortera filerna med exempelvis mappar först, sedan filer, etc. Precis som jag vill ha det. Skall se vad det kostar att köpa.

Hmmm... Var lite förhastad där... Jag kan inte alls ställa in så att mappar sorteras först. Eller sist, spelar ingen roll. Bara mappar är för sig, filer är för sig.

Ursprungligen av Shattapp:

Hmmm... Var lite förhastad där... Jag kan inte alls ställa in så att mappar sorteras först. Eller sist, spelar ingen roll. Bara mappar är för sig, filer är för sig.

Men det kan du ju i mucommander som redan har nämnts, det kostar dessutom inte något vad jag vet. (Förutom din SJÄL!!! bwahahahaa...) Jag testade det för att få en "KJ-vänlig" filhanterare, och det funkar jättebra. (KJ är en kompis till mig som är VÄLDIGT fast i sina rutiner, i detta fall Total Commander.)

Bevaka tråden