Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
För att bilda mig en uppfattning om hur djup iMacen är har jag kollat på Apples aluminiumskärmar live. När jag jämför profilbilderna på Apples site verkar djupet vara detsamma. Kan det verkligen stämma?
För att bilda mig en uppfattning om hur djup iMacen är har jag kollat på Apples aluminiumskärmar live. När jag jämför profilbilderna på Apples site verkar djupet vara detsamma. Kan det verkligen stämma?
Jo, det stämmer. 20"-skärmen är ca 17 cm djup. Samma med 17"-iMac. Sedan blir båda någon centimeter djupare med större skärmstorlek. iMac G5 ser lite tjockare ut dock. Kanske beror det på färgen?
om du menar 20" imacen så stämmer det inte, den är 18,9 cm djup och 20" apple skärmen är 17,4 cm, det är 1,5 cm vilket är klart noterbart
Djup. Skärmarna är ungefär 5 cm djupa. Ni talar om... ja vilket mått?
Min ursprungsfråga gällde skärmen/datorn utan fot.
I iMacen verkar det inte finnas plats för så mycket mer, men varför är aluminiumskärmarna så djupa, de har ju varken moderkort, minnen, SuperDrive, hårddisk osv?
Vill alltid ha sådana nyheter på 99mac. Undersökande journalistik.
Det är inte så svårt eftersom vi känner dom flesta i branschen nuförtiden. Men det tar tid...jag har inte fått speciellt mycket annat än 99mac:ande gjort idag.