Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med åäö i office vX från PC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att när mina kollegor skickar dokument skrivna i officepaketet på PC, office 2000 och office XP. Det som händer är att samtliga åäö byts ut mot _ istället. Jag blir tvungen att öppna dokumenten i textredigeraren och klippa&klistra för att behålla dessa tecken. men då tappar jag ju sidformateringen och tabbar.

Någon som känner till problemet med åäö från PC till mac?

Är väldigt irriterande då vi är i ett intensivt projekt då resten av gruppen kör PC och jag mac och hela tiden tappa svenka tecken.

Tror jag hittade en lösning på problemet.

Det är att dokumentet är skrivet med typsnittet Times New Roman på PC maskinerna och då jag öppnar dessa på min PB så finns inte det typsnittet. Jag har bara Times som typsnitt och det verkar inte vara helt kompatibelt med Times New roman. Testade att byta typsnitt på filen och då återställdes samtliga svenska tecken.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-09-27 20:29

Du borde kunna sno typsnittet från en PC, TTFer brukar kunna funka, har för mig att det finns något konverteringsprogram.

Brukar inte Times New Roman levereras ihop med Office för Mac?

OT: maken till trist typsnitt får man leta efter

Ursprungligen av Pegges:

Brukar inte Times New Roman levereras ihop med Office för Mac?

OT: maken till trist typsnitt får man leta efter

Joo jag vet.. men det vara bara så att resten av projektgruppen skriver med det typsnittet och lärare på universitetsnivå älskar Times New Roman. Så i vissa kurser måste man offra det grafiska ögat för att tillfredställa lärarnas krav.

1
Bevaka tråden