Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

osx - os 9

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 14:25

Hej! Jag har köpt en begagnad power mac g4 867 mhz 1 gb ram och fick mac os 10.3.5 installerat i datorn! Nu är det så att jag vill avinstallera os 10.3.5 och installera mac os 9 istället! Hur gör man det? Är det svårt? Vet nån vart man kan få tag på os 9 gärna en senare version? Jag är nybörjare på mac så ha översende, snälla!

mvh johan

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-09-27 14:44
Ursprungligen av PurpleHaze:

Hej! Jag har köpt en begagnad power mac g4 867 mhz 1 gb ram och fick mac os 10.3.5 installerat i datorn! Nu är det så att jag vill avinstallera os 10.3.5 och installera mac os 9 istället! Hur gör man det? Är det svårt? Vet nån vart man kan få tag på os 9 gärna en senare version? Jag är nybörjare på mac så ha översende, snälla!

mvh johan

Du skriver att du är nybörjare på Mac...
Varför ska du då lära dig ett system som är dödförklarat av Apple?

Det är bara X som gäller. Kör det i stället. Din maskin (och du) fixar det.

/Bauer

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 14:54
Ursprungligen av Bauer:

Du skriver att du är nybörjare på Mac...
Varför ska du då lära dig ett system som är dödförklarat av Apple?

Det är bara X som gäller. Kör det i stället. Din maskin (och du) fixar det.

/Bauer

Jo det är några program som jag vill använda som bara är tillgängliga för mac os 9!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-09-27 15:02

Jo det är några program som jag vill använda som bara är tillgängliga för mac os 9!

Kör Classic läget i de fallen men använd X i första hand.
/Bauer

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 15:02

Men bara för det behöver du ju inte ta bort Mac OS X. Du kan ju antingen starta upp i Mac OS 9 eller i Classic. Alltså, ta inte bort Mac OS X.

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 15:05
Ursprungligen av acke:

Men bara för det behöver du ju inte ta bort Mac OS X. Du kan ju antingen starta upp i Mac OS 9 eller i Classic. Alltså, ta inte bort Mac OS X.

När jag försöker starta classic så står det att den inte är installerad! vad göra?

När jag försöker starta classic så står det att den inte är installerad! vad göra?

Installera OS 9

• Medlem
  • 2004-09-27 16:49

Det är inte alltid bättre att köra Classic än att starta i OS9. Testkör dina program i båda mijöerna och bestäm sedan.

OS9 kostar fortfarande pengar tror jag, men det borde vara en smal sak att komma över en systemskiva. Uppdateringar är gratis från 9.0 till 9.2.2 som är den senaste. Möjligen måste du gå via 9.1 om du startar från 9.0. Det finns trådar om det på 99mac.

Vilka program gäller det, om man får vara lite nyfiken?

Ursprungligen av Baron:

Det är inte alltid bättre att köra Classic än att starta i OS9. Testkör dina program i båda mijöerna och bestäm sedan.

OS9 kostar fortfarande pengar tror jag, men det borde vara en smal sak att komma över en systemskiva. Uppdateringar är gratis från 9.0 till 9.2.2 som är den senaste. Möjligen måste du gå via 9.1 om du startar från 9.0. Det finns trådar om det på 99mac.

Baron, du som är insatt, Quark var ingen höjdare i Classic va?

• Oregistrerad
  • 2004-09-28 10:10
Ursprungligen av Baron:

tack för tipsen! Jag ska fixa os 9 först. Jag har tänkt köra en del gamla musik program pro tools 5 mm.

• Medlem
  • 2004-09-27 18:16

Inte på min iMac G4 iaf. En del hävdar att det flyter på bra, men min närmsta källa som hävdar det sitter med en dubbelpropp 1,42 GHz. Jag startade alltid om i OS9 när jag jobbade hemifrån i QXP 5.

1
Bevaka tråden