Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

osx - os 9

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 14:25

Hej! Jag har köpt en begagnad power mac g4 867 mhz 1 gb ram och fick mac os 10.3.5 installerat i datorn! Nu är det så att jag vill avinstallera os 10.3.5 och installera mac os 9 istället! Hur gör man det? Är det svårt? Vet nån vart man kan få tag på os 9 gärna en senare version? Jag är nybörjare på mac så ha översende, snälla!

mvh johan

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-09-27 14:44
Ursprungligen av PurpleHaze:

Hej! Jag har köpt en begagnad power mac g4 867 mhz 1 gb ram och fick mac os 10.3.5 installerat i datorn! Nu är det så att jag vill avinstallera os 10.3.5 och installera mac os 9 istället! Hur gör man det? Är det svårt? Vet nån vart man kan få tag på os 9 gärna en senare version? Jag är nybörjare på mac så ha översende, snälla!

mvh johan

Du skriver att du är nybörjare på Mac...
Varför ska du då lära dig ett system som är dödförklarat av Apple?

Det är bara X som gäller. Kör det i stället. Din maskin (och du) fixar det.

/Bauer

• Oregistrerad
  • 2004-09-27 14:54
Ursprungligen av Bauer:

Du skriver att du är nybörjare på Mac...
Varför ska du då lära dig ett system som är dödförklarat av Apple?

Det är bara X som gäller. Kör det i stället. Din maskin (och du) fixar det.

/Bauer

Jo det är några program som jag vill använda som bara är tillgängliga för mac os 9!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-09-27 15:02

Jo det är några program som jag vill använda som bara är tillgängliga för mac os 9!

Kör Classic läget i de fallen men använd X i första hand.
/Bauer

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 15:02

Men bara för det behöver du ju inte ta bort Mac OS X. Du kan ju antingen starta upp i Mac OS 9 eller i Classic. Alltså, ta inte bort Mac OS X.