Mitt "riktiga" namn är Mikael Hegardt, och jag är sedan 1990 Lundabo då jag började läsa på Lunds Tekniska Högskola det året. Jobbar som elektronikkonstruktöre/projektledare, och är anställd på en gammal anrik konsultfirma som heter Svep Design Center (www.svep.se) där jag också äger en lite del.

Macfrälst blev jag i slutet på 80-talet när jag jobbade ett år på ett sätteri - där hade dom Macintosh SE maskiner. Det hela slutade (eller började?) med att jag köpte en Macintosh SE 1/20 (1MB RAM, 20MB hårddisk) för ohemula 20kkr. Sen bar det bara utför, åtminstone ur ekonomisk synvinkel, och jag har idag en 12" iBook som resedator, en G5/1.8 som stationär och en G3/300 som server.

Jag har under min yrkesverksamma tid utvecklat printservers på Axis, tillbehör (MCA20, ett kameratillbehör till SonyEricssons T68) och kameramoduler (små rackare). Det senaste året har jag varit uthyrd till SonyEricsson där jag jobbat med drivaren för kameran i den nya mobilen från SEMC, V800.

På min fritid (som mest bedrivs mitt i natten eftersom jag nyligen blivit pappa till en liten tjej ) så är det mycket datorer som gäller - främst pular jag med utveckling av diverse hjälpprogram för rollspelsvärlden Harn (www.columbiagames.com) där verktyget sedan flera år tillbaka är Filemaker. Mer om det på min hemsida homepage.mac.com/mikael_hegardt

Tja, det var väl allt. Just det - jag är riktigt urdålig på alla strategispel. Så var det sagt.

Senast redigerat 2004-09-28 01:00