Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sitter och leker med min nya dator - en iBook 700 mhz. Jag tänkte installera Quake 3 och spela lite - någon som är med? Hojta på iChat exempelvis, henrikleffler <at> mac.com
Well, cowards?
*Hur gör man för att installera Team Arena förresten?*
Själv gillar jag Team Arena bättre egentligen - någon som inte har expansionen? Det tråkiga är bara att det finns inte en server tillgänglig när man tittar efter.
Själv gillar jag Team Arena bättre egentligen - någon som inte har expansionen? Det tråkiga är bara att det finns inte en server tillgänglig när man tittar efter.
Visst sjutton gör det det! Numera finns förträffliga Team Arena Sweden. Jag har sparkat igång en offentlig, dedicerad server på min gamla iMac, så det är bara att hoppa in och spela. Som IP fungerar taswe.ath.cx om man nu inte hittar den i sin browser. Mitt iChat/AIM är lotharswe för den som undrar över någonting/behöver hjälp.
T:A, är det en fri download? Jag har Quake 3: Gold, så jag har den redan..
Nej, den ligger på den andra skivan i ditt Q3 gold paket - kopiera in det som ligger i mappen Missionpack på skivan i Missionpack i Q3 mappen, och starta Q3 och välj Team Arena. voilà... Tyvärr finns det som sagt inga servers med folk där, men om vi ska köra härifrån så kan vi ju köra T:A, det finns några fler vapen som är sköna, några fler spelformer, och nya banor.
Okej, förslag: Om någon har intresse av att spela ikväll, så kom förbi Lothars server klockan 8. Det är alltså en Team Arena server, men kanske kan vi bli några stycken?
Okej, förslag: Om någon har intresse av att spela ikväll, så kom förbi Lothars server klockan 8. Det är alltså en Team Arena server, men kanske kan vi bli några stycken?
Bra förslag! Jag är också med. Tänk på att PunkBuster måste vara aktiverad. Har man en gammal version uppdateras den normalt automatiskt i spectator-läge, annars kan man hämta PBWeb för MacOS X som snabbt och smidigt gör jobbet. Håll även koll på att du använder senaste versionen av Quake 3 (1.32).
Hitta "Team Arena Sweden" i TA:s serverlista efter att du tryckt "Get new list" eller använd "taswe.ath.cx" som IP. Idag måndag 3 jan kl 20.00 alltså. Fullt ös!