Hejsan alla! Har gått i lite köptankar och tänkte köpa min första Mac någonsin. Är lite småfrälst i Macar eftersom jag testat OS X litegrann och tycker det är underbart. ^^
Tänkte köpa en iMac G5 17" 1.6GHz, 512MB RAM med CSN's Studentrabatt.
Men jag har ett par frågor, så om ni kunde hjälpa mig att
försöka svara på dem, så skulle jag vara väldigt tacksam!
1. Om jag beställer datorn från Apple Store med mitt VISA-kort kommer Apple att dra pengarna direkt eller drar dem pengarna först efter att datorn levererats? Har lite ont om pengar, dock inte så jag inte klarar mig men eftersom jag antar att det är många som beställer iMacar just nu så tänkte jag att man kanske skulle ta o beställa i god tid så man inte behöver vänta allt för länge. Hade varit perfekt om de dragit pengarna och levererat datorn runt den 25:e eller nåt sånt.
2. Tänkte även beställa med 512MB RAM och sedan uppgradera med en 512:a till lite senare. Vilket antagligen dröjer en månad. Hörde att 256MB gjorde att datorn blev lite seg? Så jag tänkte att då är det väl kanske bäst att köra med 512MB som standard direkt. Men jag vet inte riktigt huruvida det stämmer? Hade tänkt använda datorn mest till surf/skriva/trixa med bilder osv, inget för avancerat. Spelandet sköter jag på min PC som jag tänkt ha vid sidan om. Så min fråga, 256 eller 512?
Har inga fler frågor för tillfället men lär väl dyka upp så småningom, i så fall återkommer jag.
Tack på förhand!