Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Granska text om Apple I

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Den som vill bli ägare till den första serietillverkade Macintoshen"

Det stämmer inte riktigt, Apple I var ingen mac, utan en Apple helt enkelt

• Medlem
  • 2004-09-28 14:38

Jag såg det. Jag kanske skulle ha gjort en första granskning själv först innan jag lade ut den här. Nedan följer min egen version:

Föremål skall normalt vara 100 år gamla för att kallas antikviteter. Men datorer blir antika betydligt snabbare. Den som vill bli ägare till Apples första serietillverkade dator, en Apple I från 1976, kan ge sig in i nätauktion och bjuda på e-bay. Det lär finnas 30 av modellen kvar i ”livet”, varav en står på Smithsonian Museum i Washington.
Utropspriset är 16 500 dollar och säljaren hävdar att den köptes av Apples grundare Steve Jobs föräldrar. Inga bud hade avgivits i går när objektet lades ut på nätet. När datorn lanserades kostade den 666,66 dollar och bestod i princip bara av ett kretskort. Resten fick man fixa på annat håll.
Den som tycker att priset är högt bör begrunda att inte bara tangentbord utan även originalhandboken och köpehandlingarna från 1976 ingår.

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-28 15:13
Ursprungligen av Baron:

Utropspriset är 16 500 dollar och säljaren hävdar att den köptes av Apples grundare Steve Jobs föräldrar.

Nu kollade jag inte länken till fler bilder från eBay-sidan, men det enda jag kan utläsa av säljarens text är att datorn såldes FRÅN SJ:s föräldrars garage, inte att de köpte den.

• Medlem
  • 2004-09-28 15:29
Ursprungligen av skamuel:

Nu kollade jag inte länken till fler bilder från eBay-sidan, men det enda jag kan utläsa av säljarens text är att datorn såldes FRÅN SJ:s föräldrars garage, inte att de köpte den.

Uj, det var vaket. Tack för den.

Hittar inga fel i din version.

Jag gillar "Den som tycker att priset är högt bör begrunda att inte bara tangentbord utan även originalhandboken och köpehandlingarna från 1976 ingår."

En liten anmärkning bara, i gammal kär iPod-stil:
Det heter "eBay".

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-28 15:17
Ursprungligen av superduperjacob:

En liten anmärkning bara, i gammal kär iPod-stil:
Det heter "eBay".

Vadå iPod? På idg.se har jag faktiskt läst att det heter I-pod och I-tunes, så det så!

• Medlem
  • 2004-09-28 15:37

Ebay ska det vara på korrekt svenska, enligt Textcentralen på Sydsvenskan.

Ursprungligen av Baron:

Ebay ska det vara på korrekt svenska, enligt Textcentralen på Sydsvenskan.

Liksom Ipod då - båda är registrerade varumärken med gemen förstabokstav och versal andrabokstav.

1
Bevaka tråden