Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bli av med iPhoto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-28 16:23

Hejsan!

Jag har länge stört mig på iPhoto på grund av två anledningar:

1. Hälften av alla bilder som läggs in anser programmet är tagna Den 1 Januari 2001. Följderna säger sig självt.

2. Det är förbaskat svårt att veta var själva bilderna ligger om man vill skicka en bild till någon annan. Libraryt som iPhoto lägger sina bilder i är totalt värdelöst i min åsikt.

Jag vill därför bli av med iPhotos autostart varje gång man kopplar in digitalkameran. Går det? Har tittat i inställningarna för Finder och iPhoto men hittar ingenting.

• Medlem
  • 2004-09-28 16:29

Öppna Bildinsamnling, där kan du ställa in det (i inställningarna).

Annars är det ganska lätt att skicka biulder till folk från iPhoto. Du kan ju styra ditt e-postprogram till e-postknapen i iPhoto. Annars kan du exportera bilder till valfi målmapp, i befintligt skick eller skalade.

Öppna Bildinsamling, öppna inställningar, klicka på fliken Kamera och välj Inget program. Då borde saken var biff.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-28 16:46

Tack ska ni ha!

• Medlem
  • 2006-03-15 20:42

Det hade varit mer logiskt att ha den valmöjligheten i iPhoto istället för Bildinsamlingen.
Fick skaka liv i gamla trådar för att påminna mig om hur man gjorde. Det är lätt att glömma det när man inte har installerat om OS på ett tag.

1
Bevaka tråden