Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung skärm + PB12", funkar dåligt!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2004-09-29 10:50

Har precis glad i hågen fått hem min nya Syncmaster 910T...

...allt var nästan frid och fröjd tills jag valde att inte köra utökat skrivbord i 1280*1024 och ville köra spegling, då av ngn anledning krymptes allt och skärmen visade 1280 fast med världens fetaste svarta ram runt om... ska det verkligen vara så?

Dessutom funkar inte pivot-funktionen då dess drivrutiner/prog bara verkar vara för Windows...

Snälla svara på detta om ni har några idéer eller info om dessa frågor.

Tack på förhand för ett snabbt svar,
oscar

• Medlem
  • 2004-09-29 10:54

Pivot kan du tyvärr glömma, och spegling fungerar som det ska. Spegling är att den visar det som är på din iBookskärm, vilken har upplösningen 1024x768.

Jag antar att du har installerat screen spanning doctor, för att kunna visa 1280x1024 när du har spegling urkryssad?

• Medlem
  • Borås
  • 2004-09-29 13:14

Men ska inte min Powerbook kunna köra olika inställn...? Jag kan spegla och köra 1280 på externa skärmen men det blir en svart ram runt om... om jag däremot kör utökat skrivbord i 1280 blir det full-skärm och inte en svart ram...

De verkar konstigt, fortsätt gärna diskutera, jag fattar fortfarande inte varför...

Ursprungligen av stfm:

Pivot kan du tyvärr glömma, och spegling fungerar som det ska. Spegling är att den visar det som är på din iBookskärm, vilken har upplösningen 1024x768.

Jag antar att du har installerat screen spanning doctor, för att kunna visa 1280x1024 när du har spegling urkryssad?

även fast du har spegling ikryssat, ska du kunna byta upplösning på de olika skärmarna, den andra skärmens inställning "följer med" i ändringarna.. testa lite olika inställningar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 11:05

jag har samma problem när jag vill köra spegling med min powerbook, riktigt jobbigt om man nån gång itne vill köra dubbla skärmar...

1
Bevaka tråden