Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sverigekarta från postnummer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som kan skapa en Sverigekarta utifrån en lista på postnummer? Hade varit kul med en aktuell medlemslista med prickar på en karta här på 99mac.

Har inte posten sånt? Vi har en sådan i pappersformat på jobbet.

• Medlem
  • 2004-10-02 10:30

Jag kan fixa en sån och har GIs-verkty för det men måste ha nyckeln mellan postnummer och koordinaterna, kan du fixa fram det och en lista på alla användarnas postnummer så går det bra, alternativt om man väljer att redovis kommunivis så kan jag ordna det utan nyckeln
Sia

Lista på postnumren kan jag ju fixa men nyckel mellan postnummer och koordinater har jag inte. Någon annan?

• Medlem
  • 2004-10-02 15:08

Det går säkert att få fram nyckeln mellan koordniater och postnummer, frågan är bara vilka som har de, Lantmäteriet, CSB och Posten kan man vara säker på men frågan är ifall de har den nyckeln tillgänglig för allmänheten,
Sånt går det mycket enklare i USA där mycket ofentlig data är gratis tillgänglig
Sia

• Medlem
  • 2004-10-02 15:22

om du mailr över listan med vilka kommuner medlemarna bor i så kan jag göra en sverigekarta med medlemar på kommunnivå, postnumernivå är ju mycket högre upplösning och kan bli väl mycket att redovisa på en sverigekarta
Sia

1
Bevaka tråden